تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تنها دفتر قدیمی ثبت ازدواج هندیجان "تعطیل" است
تنها دفتر قدیمی و بومی شهرستان هندیجان بیش از یک سال تعطیل‌شده و هیچ‌کس پاسخگویی مردم نیست
تنها دفتر قدیمی و بومی شهرستان هندیجان بیش از یک سال تعطیل‌شده و هیچ‌کس پاسخگویی مردم نیست. برای ثبت ازدواج ۶تن از اعضای یک خانواده در جاده هندیجان به ماهشهر کشته شدند.

در تصادف مرگبار اخیر جاده هندیجان به ماهشهر شش تن کشته شدند که برای ثبت ازدواج ساده به ماهشهر رفته بودند.

متأسفانه بعد از 12 سال که هندیجان به شهرستان ارتقاء یافته اما هنوز برخی ادارات و سازمان‌های دولتی در این شهر محروم مستقر نشده و در برخی موارد ارگان‌های موردنیاز را به بهانه‌های نامعلوم تعطیل کرده و سبب رنج و زحمت مردم مظلوم و محروم هندیجان شده‌اند.

این بار دفتر ثبت ازدواج شماره 20 تنها دفتر قدیمی و بومی این شهر را بیش از یک سال تعطیل کرده‌اند و مردم برای ثبت ازدواج ساده به ماهشهر رفته و متحمل هزینه‌های گزاف می‌شوند این در حالی است که هندیجان دارای دفتر قدیمی بوده اما معلوم نیست براثر چه مانعی تعطیل‌شده است.

در روزهای اخیر یک خانواده 6نفری هندیجانی برای ثبت ازدواج به ماهشهر رفته که در مسیر برگشت دچار سانحه‌ی مرگباری شده، داماد، عروس و خانواده‌های آنان در دم کشته می‌شوند، باید از مسئولان پرسید چه کسی مسبب این کشتار بی‌رحمانه مردم در جاده‌های مرگبار کشور است؟ آیا خرید هواپیما مهم‌تر است یا احداث جاده‌های استاندارد؟

از مسئولان باید پرسید چرا جاده هندیجان به ماهشهر بیش از 20 سال رهاشده تا مردم در این راه‌های مرگبار کشته و جان‌عزیزانشان را از دست بدهند.

از مسئولان باید پرسید که چرا تنها دفتر ثبت ازدواج رسمی هندیجان را تعطیل کرده‌ تا مردم محروم، مستضعف راهی جاده‌های مرگ‌آور هندیجان به ماهشهر شده و روزهای شادی را به‌یک‌باره به عزا تبدیل کنند.

چرا اداره ثبت‌اسناد ماهشهر اقدام به تعطیلی دفتر رسمی ثبت ازدواج 20 هندیجان کرده است، چرا ماهشهر باید مراکز هندیجان را تعطیل یا باز کند، چرا نباید در هندیجان اداره ثبت‌اسناد، محیط‌زیست، بنیاد مسکن روستایی، آب و فاضلاب روستایی مستقر شوند؟

حمید محدثی رئیس دفتر سابق ثبت ازدواج 20 هندیجان در این زمینه در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: بعد از تعطیلی دفتر توسط اداره ثبت و اسناد ماهشهر که معلوم نیست به چه دلیلی بوده روزانه چندین مراجعه‌کننده برای ثبت ازدواج نزد ما مراجعه می‌کنند اما ما به سبب تعطیلی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و شرمنده مردم شده‌ایم.

وی بیان کرد: دفتر ما 50 سال است که به مردم عزیز هندیجان خدمات می‌دهد در این مدت طولانی هیچ‌گونه اعتراض و یا نارضایتی از مردم به ما و یا از سایر نهادها نسبت به دفتر نشده است؛ اما معلوم نیست به‌یک‌باره چه شد که دفتر تعطیل گشت.

محدثی گفت: ما شرمنده مردم و همشهریان محروم هندیجانی شده‌ایم و نمی‌دانیم تکلیف ما چیست؟ روزانه چندین داماد و عروس جهت عقد رسمی به دفتر ما مراجعه می‌کنند اما ما نمی‌توانیم کاری برای آن‌ها انجام بدهیم. امیدواریم مسئولان هندیجان ازجمله امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار جهت رفاه حال مردم که دیگر شاهد از دست ندادن جان هندیجانی‌ها در این جاده‌های مرگ‌آور نباشیم، تنها دفتر قدیمی هندیجان را بازگشایی کنند.

به سبب نبود اداره مستقل ثبت‌اسناد در هندیجان امکان تماس با مسئولان مربوطه در این زمینه نیز میسر نشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار