تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۴۳۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمع آوری بیش از ۱۵۰ میلیارد ريال زکات در خوزستان
در ۱۱ ماه سال جاری مبلغ ۱۵۴ میلیارد ريال زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان، اظهار داشت: در ۱۱ ماه سال جاری مبلغ ۱۵۴ میلیارد ريال زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان، در سومین همایش زکات بهبهان که در تالار ارشاد این شهرستان برگزار شد، با تجلیل از مقام والای امام خمینی(ره) گفت: تاسیس کمیته امداد پس از گذشت ۲۲ روز از پیروزی انقلاب نشان از توجه و اهتمام امام راحل(ره) به نیازمندان است.

وی اضافه کرد: حسب دستور مقام معظم رهبری رویکرد کمیته امداد در جهت توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فکری و فرهنگی خانواده های مددجو است که در این راستا در سال جاری ۳۰۰ دستگاه تراکتور با تخفیف ۲۰ درصد میان جامعه هدف کمیته امداد استان آورده ایم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم در حوزه های دامداری، کشاورزی و صنایع کوچک قدم برداریم، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۱ هزار خانوار مددجو در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که امسال با اجرای طرح های اشتغالزایی چهار هزار و ۳۰۰ خانوار مددجو از پوشش این نهاد خارج و مستقل و خودکفا شده اند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان، خاطر نشان کرد: امسال با همت مردم نیکوکار استان بیش از ۶۰۰ میلیارد ريال کمک در بخش های مختلف صورت گرفته و در موضوع ایتام، حامیان ایتام مبلغ ۲۰۰ میلیارد ريال به ایتام پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری مبلغ ۱۵۴ میلیارد ريال زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته و اظهار کرد: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ريال جهت فقرا و نیازمندان و هفت میلیارد تومان هم به اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه در روستاها اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۶۲ مبلغ و ۵۲۵ نفر عامل زکات با دبیرخانه ستاد احیای زکات استان همکاری دارند، افزود: ستاد زکات استان با هدف و رویکرد مرتفع کردن نیازهای فقرا و نیازمندان تشکیل می شود و دبیرخانه ستاد زکات استان آمادگی دارد به ازای مبلغ زکات جمع آوری در هر روستا و منطقه ای، مبلغی را به آن اضافه و بنا به صلاحدید مردم همان روستا و منطقه برای فقرا و نیازمندان و اجرای طرح عام المنفعه هزینه کند.

در پایان این همایش با اهدای لوح سپاس از مبلغان و مودیان برتر زکات شهرستان بهبهان تجلیل شد.

مرجع / شبستان
:
:
:
آخرین اخبار