تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار آسمان خوزستان را فرا گرفته است
در حال حاضر توده گرد و غباری که در کشور عراق وارد شده، شهرهای مرزی خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وضعیت غبارآلود برخی نقاط استان گفت: در حال حاضر توده گرد و غباری که در کشور عراق وارد شده، شهرهای مرزی خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است.

کوروش بهادری ‌در خصوص وقوع پدیده گرد و غبار اظهار کرد: توده گرد و غبار که از کشور عراق برخاسته، نه تنها ایران را متاثر کرده بلکه اکنون دید افقی در کشور کویت را نیز کاهش داده است.

وی  با بیان اینکه اکنون دید افقی در بستان 800 متر است، افزود: این توده گرد و غبار بیشترین آثار را بر شهرهای مرزی و جنوبی خوزستان مانند آبادان و خرمشهر خواهد گذاشت و دید افقی را در این دو شهرستان به شدت کاهش خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد:‌ گرد و غبار از ساعت 15 دید افقی را به شدت در شهرهای آبادان و خرمشهر کاهش می دهد و غلظت گرد و غبار در این دو شهرستان بیشتر خواهد بود.

بهادری تصریح کرد: این‌ توده گرد و غبار بعدازظهر امروز اهواز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد اما شدت پدیده گرد و غبار در اهواز کم خواهد بود و در بدترین حالت دید افقی در اهواز در بعدازظهر امروز به دو یا سه کیلومتر می رسد.

وی با اشاره به آغاز بارش ها از صبح امروز در برخی نقاط استان گفت: سامانه بارشی که صبح شنبه وارد خوزستان شده بود اواخر وقت امروز از استان خارج خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار