تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۳۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد فرماندار دزفول از بی توجهی به پل 1700 ساله ساسانی
فرماندار دزفول از بی توجهی سازمان میراث فرهنگی نسبت به پل 1700ساله ساسانی این شهر انتقاد کرد و گفت:با وجود ضرورت مرمت پل باستانی دزفول اقدامی برای مرمت و حفاظت از این میراث گرانبها نمی شود
انتقاد فرماندار دزفول از بی توجهی به پل 1700 ساله ساسانیفرماندار دزفول از بی توجهی سازمان میراث فرهنگی نسبت به پل 1700ساله ساسانی این شهر انتقاد کرد و گفت:با وجود ضرورت مرمت پل باستانی دزفول اقدامی برای مرمت و حفاظت از این میراث گرانبها نمی شود.

حبیب الله آصفی روز دوشنبه در نشست ستاد نوروزی این شهرستان ،پل ساسانی را شناسنامه دزفول دانست و ضمن انتقاد از بی توجهی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به این پل تاریخی گفت: در صورتیکه این پل در نقطه دیگری قرار داشت با مرمت و حفاظت از آن میلیاردها ریال درآمد زایی می شد.

فرماندار دزفول با انتقاد از بی مهری نسبت به پل ساسانی دزفول از سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان خواست با پیگیری و برگزاری نشست های مستمر در خصوص ساماندهی وضعیت پل باستانی دزفول برنامه ریزی کند.

حجت الله آریایی سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز در این نشست گفت:شهرداری دزفول بدون استعلام اقدام به نصب جان پناه پل قدیم کرده است که عملیات اجرای این طرح به دلیل نداشتن استعلام متوقف شد.

وی افزود:پل ساسانی دزفول یکهزار متر حریم دارد ولی شهرداری حریم یک متری آن را نیز رعایت نکرده و بدون استعلام اقدام به احداث جان پناه در حریم این پل کرده است.

اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول پیشتر از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل باستانی طی امسال خبر داده بود.

پل تاریخی دزفول کهن ترین پل آجری جهان است که در سال ۲۶۰ میلادی به دستور شاپور اول ساسانی توسط ۷۰ هزار اسیر رومی دربند ایرانیان احداث شد.

این پل دارای ۱۴ دهانه است.

پل مذکور از سنگ ساروج و آهک بنا شده و در دوران حکومت عضدالدوله دیلمی، صفویان و پهلوی چند بار بازسازی شده اما پایه های پل حکایت از دوران ساسانی دارد.

پل قدیم دزفول به شماره ۸۴ در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار