تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۴۳۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 60 درصدی سفر گردشگران خارجی به دزفول
سفر گردشگران خارجی به این شهرستان طی امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: سفر گردشگران خارجی به این شهرستان طی امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

حجت الله آریایی افزود: پارسال حدود یکهزار گردشگر خارجی که اکثر آنها از کشورهای اروپایی بودند در سفر به دزفول از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

وی شمار گردشگران خارجی که طی امسال به دزفول سفر کردند را یک هزار و 600 نفر عنوان کرد:سفر گردشگران خارجی علاقه مند به دیدن آثار باستانی و گردشگری دزفول همچنان رو به افزایش است.

آریایی همچنین به افزایش سفر گردشگران مذهبی از کشور عراق به دزفول خبر داد و گفت:با وجود اماکن زیارتی و مذهبی در دزفول سفر گردشگران مذهبی به این شهرستان طی امسال شتاب گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به بافت آجری شهرستان دزفول گفت:با وجود بافت آجری منحضر بفرد دزفول کتابی در این خصوص با عنوان معماری دزفول در دست گردآوری است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دزفول به برنامه های نوروز 96 نیز اشاره کرد و افزود:در نخستین روز از آغاز سال نو از میهمانان نوروزی که وارد دزفول می شوند با اهدای گل و قلم نی دزفول استقبال می شود.

وی افزود:اجرای موسیقی زنده در موزه کرناسیان ،نظارت بر تاسیسات گردشگری و دفاتر خدماتی و رستورانهای سنتی ،نصب کانکس و انتشار بروشور ،راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در پارک دولت ،برگزاری جشنواره غذاهای محلی در خانه تیزنو و موزه کرناسیان از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام نوروز در دزفول می باشد.

آریایی اضافه کرد:با هیات امنای مساجد دزفول نیز هماهنگ شده تا در بافت قدیم به مسافران خدمات رسانی کنند زیرا گردشگران بسیاری از 28 محله تاریخی دزفول در محدوده 200 هکتاری دیدن می کنند .

وی گفت:تعداد 30 هزار بروشور برای آژانس ها و سفره خانه های سنتی دزفول تهیه شده تا بین مسافران و گردشگران توزیع شود.

شهرستان دزفول با جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوان سالانه پذیرای میهمانان و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار