تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۳۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعادت:
بخش اعظمی از ریزگردها منشا داخلی دارد
نماینده دشتستان در مجلس با انتقاد از اینکه ریزگردها در بوشهر شرایطی نامناسبی برای مردم پدید آورده است، گفت: بخش اعظمی از ریزگردها منشا داخلی دارد
نماینده دشتستان در مجلس با انتقاد از اینکه ریزگردها در بوشهر شرایطی نامناسبی برای مردم پدید آورده است، گفت: بخش اعظمی از ریزگردها منشا داخلی دارد.

محمد باقر سعادت درباره آخرین وضعیت ریزگردها در بوشهر، افزود: هر زمان که ریزگردها در استان خوزستان بروز پیدا می کند استان بوشهر نیز به دلیل همجواری با این استان تحت تاثیر ریزگردها قرار می گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود بروز ریزگردها در بوشهر هیچ اقدام خاصی از سوی مسئولان صورت نگرفته و وضعیت همچنان به همین منوال باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بر اساس اظهارات کارشناسان محیط زیست ریزگردها در برخی استان‌های کشور منشا داخلی و خارجی دارد اما عده‌ای این ریزگردها را بیشتر دارای منشا خارجی می‌دانند درحالی که می توان با شناسایی دقیق علت بروز این گردوغبار درپی رفع آن برآمد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری کاشت درخت از سوی وزیر نفت در هفته درختکاری در استان خوزستان، تصریح کرد: کاشت درخت در حدود 30 هکتار از زمین‌های استان خوزستان در راستای کاهش ریزگردها از سوی وزیر نفت نشان دهنده آن است که بخش اعظمی از ریزگردها منشا داخلی دارد و می توان با اتخاذ راهکارهایی به رفع معضل ریزگردها کمک کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طی سال های گذشته زمین های لم یزرع به دلیل نبود درخت عامل مهمی در بروز ریزگردها تبدیل شده که کاشت درخت از جمله اقداماتی است که می توان به وسیله آن با ریزگردها مقابله کرد.
:
:
:
آخرین اخبار