تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هرآنچه در نود گذشت /هر آنچه در فوتبال 95گذشت
دوشنبه نود آخرین برنامه سال 95 را روی آنتن فرستاد به سبک همه سال های اخیر علاوه بر مسائل هفته به مرور سال هم پرداخت . اتفاقاتی که در سال گذشته نود و فوتبال رخ داده بود به صورت کلیپ های مختلف روی آنتن رفت و تقریبا سال را مرور کردند.

 آخرین برنامه نود سال با محوریت بررسی هفته بیست و چهارم لیگ برتر و هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۲:۵۶ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.هرچند که بیشتر یک مرور سال بود. 


به گزارش عصرایران ، دوشنبه نود آخرین برنامه سال 95 را روی آنتن فرستاد به سبک همه سال های اخیر علاوه بر مسائل هفته به مرور سال هم پرداخت . اتفاقاتی که در سال گذشته نود و فوتبال رخ داده بود به صورت کلیپ های مختلف روی آنتن رفت و تقریبا سال را مرور کردند. 


عادل فردوسی پور اعلام کرد برنامه بعدی نود دوشنبه ۷ فروردین سال آینده پخش خواهد شد. در ابتدا سوال مسابقه پیام کوتاه با موضوع نظر مردم درباره برنامه نود در سال گذشته پخش شد.

خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر است:
چند ساعت فراغت از کار برای کودکان کار
گزیده ای از بهترین های نود در سال ۹۵
درگیری های خونین در بازی خونه به خونه و نساجی
گفت و گوی زنده با یکی از بهترین گلزنان لیگ بانوان

خلاصه مسابقه سیاه جامگان ۱-۱ سپاهان

خلاصه مسابقه فولاد ۰-۰ تراکتورسازی
نکته: تراکتورسازی ۴ بازی در نیم فصل دوم بدون گل زده است

آنالیز افت کیفیت و گلزنی تیم های لیگ برتری به خصوص تراکتورسازی با شروع فصل سرما و زمستان پخش شد.

بخش اول گلچین سال ۹۵ نود با لحظات زیر پخش شد:(ویدیو بخش اول گلچین نود)
 - لحظات افتخارآمیز فوتبال کشور در سال قبل از جمله موفقیت تیم های فوتسال، فوتبال ساحلی، نوجوانان و تیم های ۷ نفره و ۵ نفره
- صعود صنعت نفت به لیگ برتر و سقوط ملوان به دسته یک
- محمد و عادل هواداران استثنایی نساجی مازندران
- قهرمانی استقلال خوزستان و جشن صد هزار نفری قهرمان نشدن پرسپولیس
- قهرمانی ذوب آهن در جام حذفی
- دربی های جذاب سال۹۵

جدول لیگ برتر و برنامه بازی ها مرور شد و بخش دوم گلچین برنامه نود در سال گذشته با موضوع اتفاقات بامزه در استودیو نود در سال ۹۵ پخش شد.(ویدیو بخش دوم گلچین نود)

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:


حرکات تکنیکی هفته: جاسم کرار، مگنو باتیستا، حمیدرضا علی عسگری، گادوین منشا، روح الله سیف اللهی، محسن مسلمان، رضا جعفری، حسین بادامکی، بختیار رحمانی، ایوب کلانتری، احمد امیرکامدار، مهدی ترابی، وارازدات هارویان، مجتبی حقدوست، احسان پهلوان، سیامک نعمتی، احسان حاجی صفی
تیر دروازه هفته: ایمان مبعلی مقابل ذوب آهن
کار تیمی هفته: پدیده مقابل پیکان
موقعیت از دسته رفته هفته: شهریار مقانلو مقابل پدیده
پاس گل برتر هفته: فرشاد احمدزاده مقابل استقلال خوزستان
مهار برتر هفته: مجتبی روشنگر مقابل پیکان
گل برتر هفته: احمد امیرکامدار مقابل نفت آبادان

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس ۱-۰ استقلال خوزستان
نکته ها: ناکامی استقلال خوزستان پس از ۹ بازی گلزنی در لیگ و آسیا
استقلال خوزستان سه شکست پیاپی مقابل پرسپولیس در آزادی
نهمین برد پیاپی خانگی پرسپولیس

جدول کل مسابقات لیگ سال ۹۵ شامل مسابقات انتهای لیگ پانزدهم و بازی های لیگ شانزدهم مرور شد  و پرسپولیس برانکو با ۲۳ برد عملکرد فوق العاده داشته و صدرنشین بود.

قسمت سوم گلچین نود در سال گذشته با مصاحبه های جالب و واکنش های اهالی فوتبال در سال ۹۵ پخش شد.(ویدیو بخش سوم گلچین نود)

 گلچین ۹۰ درجه با اتفاقات سال ۹۵ پخش شد که شامل لحظات زیر بود:
نزدیک شدن فوتبال ایران به استانداردهای فوتبال جهان با پنالتی طارمی و رضاییان
وعده رضا عنایتی برای رسیدن به نیمکت رئال و بارسا
ترجمه همزمان بازی صبا برای ناشنوایان توسط مرفاوی
گریه کردن برانکو در اثر موقعیت سوزی های طارمی
ژست های اروپایی منصوریان در کنار زمین
جایزه بیشترین حضور در نود درجه به طارمی و شادی های بعد از گلش

 محسن ترکی برای اولین بار به عنوان کارشناس به برنامه آمد و داوری مسابقه پرسپولیس - استقلال خوزستان بررسی شد: روی گل دوم پرسپولیس آفسایدی وجود نداشت و تصور کمک داور اشتباه بود و داور به همین خاطر آوانتاژ نداد و خطای مدافع را گرفت. پس از اعلام خطا داور باید به جای کارت زرد مدافع استقلال خوزستان را اخراج می کرد که به دلیل از دست دادن تمرکزش کارت قرمز را نداد. سرنگونی مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه پنالتی نبود و بازیکن خودش را به مدافع حریف زد. درگیری مسلمان و کعبی پس از این صحنه باید با کارت زرد جریمه می شد که شد. سرنگونی وحید امیری در محوطه جریمه هم خطا نبود و مدافع در مسیر خودش قرار داشت که مهاجم پرسپولیس به او خورد. خطا روی کامیابی نیا در میانه میدان به اشتباه اعلام شد. بازیکن استقلال خوزستان به دلیل شوت کردن توپ پس از سوت پایان بازی باید کارت زرد می گرفت.
داوری مسابقه فولاد - تراکتورسازی: تکل شدید مهدی کیانی باید با کارت زرد جریمه می شد و چون با روی پا برای زدن توپ رفت کارت زرد کافی بود. تکل بعدی کیانی خطای معمولی بود و نیازی به کارت زرد نداشت. لگد زدن پای ساسان انصاری توسط بازیکن تراکتورسازی در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود. کارت زرد دوم و اخراج کیانی به دلیل تکل زدن و گرفتن فرصت خوب از تیم حریف درست بود.
ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

 خلاصه و حواشی مسابقه سایپا ۱-۲ استقلال
استقلال ۱۳ گل با سر، سرزن‌ترین تیم
سایپا در بازی های خانگی موفق نشده بیش از یک گل بزند
اولین شکست خانگی نیم فصل دوم سایپا
فرکی ۱۲ بازی و ۱۰ شکست مقابل استقلال
استقلال ۹ پیروزی در ۱۰ مصاف با سایپا

قسمت چهارم گلچین نود در سال گذشته با محوریت اتفاقات چالشی و جنجالی نود در سال ۹۵ پخش شد.(ویدیو بخش چهارم گلچین نود)

گزارش ویژه ای از لیگ کودکان کار و مسابقه فینال این بازی ها پخش شد.

فروغ موری بازيكن تيم آينده سازان ميهن نجف آباد، قهرمان ليگ برتر بانوان ميهمان ویژه برنامه امشب نود بود که به استودیو آمد و گفت و گو با انجام شد. موری درباره دریافتی بانوان گفت سقف قرارداد در فوتبال بانوان ۴۵ میلیون تومان است. او همچنین گفت در فوتبال ایران به بازی مهدی طارمی و سردار آزمون و در فوتبال جهان به فوتبال کریس رونالدو علاقه دارد.

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
از حال رفتن مایلی کهن در درگیری پس از پایان بازی ملوان و نساجی
جشن نایب قهرمانی تیم دبیری تبریز در لیگ برتر فوتسال
اعتراض محسن یوسفی به تعویض توسط مهاجری در بازی پیکان 
آماده شدن اتوبوس مجهز تیم ملی ایران
انتقاد شدید کمالوند از قضاوت بازی صبا و گسترش فولاد
جراحی عبدالله ویسی به دلیل مشکل گوارشی

حواشی قهرمانی تیم فوتسال بانوان حفاری اهواز در لیگ برتر بخش بعدی بود که به پخش رسید.

خلاصه مسابقه ذوب آهن ۱-۱ نفت تهران

داوری مسابقه سایپا - استقلال: زمین خوردن مهدی ترابی در محوطه جریمه خطا نبود و پای خود بازیکن به مدافع استقلال خورد. 

داوری مسابقه ذوب آهن - نفت تهران: لگد شدید پای بازیکن ذوب آهن توسط تیموریان خطای معمولی بود و چون برای توپ رفت کارت زرد نیاز نبود.

ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

یادی از گذشتگان فوتبالی سال ۹۵ از منصور پورحیدری تا کاظم سیدعلیخانی و مهرداد اولادی پخش شد.

ارتباط تصویری با میرشمسی سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی انجام شده و به بهانه قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت و گو با او انجام شد.

خلاصه مسابقه پیکان ۰-۲ پدیده
نکته ها: سومین پیروزی پیاپی پدیده
اولین شکست پیکان برابر پدیده

میانگین امتیازگیری تیم مجید جلالی در نیم فصل دوم کاهش شدیدی نسبت به نیم فصل اول داشته و  از ۱،۶۶ امتیاز به ۰،۷۷ امتیاز در هر بازی رسیده است.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته بخش بعدی بود که روی آنتن رفت.

خلاصه مسابقه ماشین سازی ۱-۰ نفت آبادان
نکته ها: ماشین سازی تنها تیمی که در بازی های خانگی برد نداشت پیروز شد
صنعت نفت در ۷ بازی اخیر یک گل زده

خلاصه مسابقه گسترش فولاد - صبای قم

بیشترین درصد مهار ضربات در چارچوب در دروازه بانان لیگ متعلق به محسن فروزان با ۹۰ درصد، علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ با ۸۷،۵ درصد ضربات است.

پخش حواشی قهرمانی گیتی پسند در لیگ برتر فوتسال قسمت بعدی نود این هفته بود.

داوری مسابقه ماشین سازی - نفت آبادان: گل ماشین سازی آفساید نبود و به اشتباه مردود اعلام شد. سرنگونی مهاجم صنعت نفت در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود و مدافع برای زدن توپ پرید.

داوری مسابقه گسترش فولاد - صبا : برخورد توپ به دست مدافع صبا در محوطه جریمه قابل تشخیص  نبست. سرنگونی مهاجم گسترش فولاد در محوطه جریمه شبیه سازی بود و مدافع خطایی نکرد و بازیکن گسترش باید کارت زرد می گرفت. خطای منجر به اخراج دهنوی به اشتباه اعلام شد. اخراج دهنوی به دلیل رفتار زشت درست بود.

ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

گلها و نتایج هفته بیست وهشتم لیگ دسته اول در ادامه به پخش رسید.

دو بازی امروز نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان یعنی استقلال مقابل لوکوموتیو و ذوب آهن مقابل بنیادکار پخش شد.

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۲-۰ لوکوموتیو ازبکستان

گزارشی از حواشی انتخابات هیئت فوتبال استان مرکزی و بیش از ۴۰ سال ریاست محمدرضا غفاری بر این هیئت با انتخاب دوباره اش به این سمت پخش شد.

دوربین نود و مرور تصاویر ارسالی بینندگان برای برنامه نود در ادامه پخش شد.

میرشادی ماجدی مدیر تیم فوتبال خونه به خونه و اسماعیلی مدیرفنی تیم نساجی قائمشهر روی خط تلفنی آمدند و درباره حوادث تاسف بار در مسابقه روز گذشته بین این دو تیم صحبت کردند.

ماجدی مدیرفنی خونه به خونه بابل گفت: تمام درگیری بین هواداران نساجی و نیروی انتظامی بود و تماشاگران بابلی هیچ نقشی نداشتند و فقط نظاره گر بودند. هواداران نساجی با شکستن فنس وارد زمین شدند و نیروی انتظامی هم با بی قانونی آنها برخورد کرد. از کمیته انضباطی خواهش می کنیم پس از دریافت صورت جلسه آن چیزی که حق هست را به ما بدهد.
اسماعیلی مدیرفنی نساجی مازندران گفت : بعد از گلی که ما زدیم از طرف تماشاگران خونه به خونه پرتاب سنگ و اشیا به سمت تماشاگران ما انجام شد و بچه های ما را در یک گوشه ورزشگاه حبس کرده بودند و کجای دنیا نیروی انتظامی کسانی که مضروب هستند را محاصره می کند و تحت فشار بیشتر قرار می دهد. این اتفاقات باعث شد تماشاگران ما مجبور شوند از این منطقه فرار کنند و به فنس ها فشار آوردند که شکسته شد و وارد زمین شدند و تاسف عمیق برای نیروی انتظامی میخورم که سنگ تمام گذاشتند و تا جایی که امکان داشت بچه های ما را زدند و گاز اشک آور و اسپری به صورت آنها زدند و آیا حق داشتند چنین کاری که شایسته خودشان بود با آنها بکنند؟ دو تا از سربازان به شکل زشتی با میل گرد بچه های ما را می زدند. اصلا شرایط اجرای مسابقه در این ورزشگاه نبود و این مسابقه بزرگ باید جای دیگری برگزار می شد. دو تیم داشتند کار خودشان را می کردند اما به خاطر مدیریت آقایان که باید امنیت ورزشگاه را تامین می کردند این اتفاق افتاد و کمیته انضباطی هر رایی بدهد فوتبال مازندران ضرر میکند.

ماجدی گفت: باید تشکر کنیم از نیروی انتظامی و یگان ویژه که اگر نبودند خیلی اتفاقات بدتری می افتاد و مالک باشگاه ما گفت اگر این اتفاقات بخواهد بیفتد ورزش را تعطیل می کنیم و کار فرهنگی خودمان را دنبال می کنیم.

اسماعیلی گفت: چرا باید از نیروی انتظامی تشکر کنیم که خودش مسبب اتفاقات بود. باید از دادستان تشکر کنیم که آمد وسط و نیروی انتظامی را مجاب کرد وظیفه اش را انجام بدهد. تعداد نیروها هم زیاد بود اما همه آنها تماشاگر بازی بودند و به خاطر اینکه بلیت نبود آمده بودند بازی را تماشا کنند. همین نیرو در قائمشهر وجود دارد و خیلی راحت بازی ها را کنترل می کنند و ما بازی ملوان را برگزار کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد.

ماجدی گفت: یک سوال از آقای اسماعیلی دارم، آیا زمانی که بین تماشاگران نساجی ونیروی انتظامی درگیری شد یک نفر از هواداران خونه به خونه وارد زمین شد یا سنگ پرتاب کرد.

اسماعیلی در پاسخ گفت: تماشاگران شما کار خودشان را کردند و رفتند کنار. چه انتظاری از تماشاگری دارید که سرباز با میلگرد و باتوم او را می زند و آنها به خاطر حفظ جان خوشان به زمین می آیند.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۵۸ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در نهایت با شرکت بیش از یک میلیون و ۸۳۵ هزار نفر در نظرسنجی، ۹۴،۳ درصد بینندگان از عملکرد برنامه نود در سال ۹۵ راضی بودند و ۵،۷ درصد مخاطبان رضایت نداشتند.

مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار