تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۳۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی در نوروز 96
خوزنیوز: مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خوزستان از آمادگی کامل گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی استان در تعطیلات نوروز 96 خبر داد و گفت: به همین منظور و با هدف آمادگی بیشتر، بزرگترین مانورعملیاتی مشترک نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی با نام حافظان زمین در استان برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ عبدالکاظم شاچری در حاشیه برگزاری مانور مشترک حافظان زمین، هدف از برگزاری این مانور را آمادگی برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام نوروز ۹۶ برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم افزایی با  یکدیگر بتوان در حفاظت از عرصه های طبیعی اعم از منابع طبیعی و کشاورزی گامهای موثری برداشته شود.

وی تاکید کرد: مدیریت امور اراضی خوزستان با همکاری و مشارکت مردم، طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغی را در تعطیلات نوروز 96 به شکل گسترده ای اجرا و با معارضین و متخلفین برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال تغییر کاربری اراضی کشاورزی متصور است افزود: گشت‎های حفاظتی در ایام تعطیلات نوروز 96 در آماده‎باش کامل بوده و اراضی زراعی و باغی خوزستان را رصد می‌کنند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه سامانه 131 با هدف رسیدگی به گزارشات مردمی در خصوص تغییر کاربری زمین های زراعی و باغی راه اندازی شده است از مردم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی با سامانه 131 تماس بگیرند تا با مشارکت آنها از زمین‌های زراعی و باغی خوزستان محافظت لازم به عمل آید.

شاچری گفت: سامانه تلفنی 131 بعنوان ارتباط مردمی در زمینه حفظ اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردم در خصوص تغییر کاربری زمین های کشاورزی است.

وی تاکید کرد: در صورتی که اراضی زراعی و باغی بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی تغییر کاربری داده شوند غیرقانونی است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

وی در پایان از عزم جدی مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خوزستان برای مقابله با هر گونه تخلف و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در استان خبر داد و گفت: در همین راستا با مسئولین محترم هماهنگی های لازم به عمل آمده است.
:
:
:
آخرین اخبار