تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجتماع صنفی 80 کارگر یک شرکت پیمانکاری پالایشگاه آبادان
حدود 80 کارگر پیمانکاری شاغل در بخش آب، برق و بخار پالایشگاه آبادان روز سه شنبه در اعتراض به آنچه نحوه بستن قراردادهای نامتعارف و پرداخت نشدن عیدی، مزایا و دو ماه حقوق خود، روبروی ساختمان مرکزی پالایشگاه آبادان اجتماع صنفی برگزار کردند
حدود 80 کارگر پیمانکاری شاغل در بخش آب، برق و بخار پالایشگاه آبادان روز سه شنبه در اعتراض به آنچه نحوه بستن قراردادهای نامتعارف و پرداخت نشدن عیدی، مزایا و دو ماه حقوق خود، روبروی ساختمان مرکزی پالایشگاه آبادان اجتماع صنفی برگزار کردند.

یکی از کارگران حاضر در این جمع به ایرنا گفت:با وجود کسر حق بیمه از حقوق، مبلغی برای تمدید بیمه به تامین اجتماعی پرداخت نشده و برای تمدید دفترچه های درمانی با مشکل روبه هستیم.

وی اظهار داشت:حق مسکن کارگران در سال 95 از سوی دولت، 400 هزار ریال تعیین شده ولی این مبلغ در فیش حقوقی ما تنها 200 هزار ریال واریز می شود.

یکی دیگر از کارگران شاغل در این شرکت پیمانکاری پالایشگاه آبادان نیز گفت:در حالی که برخی از کارگران حاضر در اجتماع صنفی 15 سال سابقه کار دارند، بدون هیچ قراردادی در بخش آبف بخار و برق مشغول به کار هستند و پیمانکار با ما قرارداد امضاء نمی کند.

وی نظارت مسئولان بر نحوه تنظیم قرادادهای پیمانکاری پالایشگاه آبادان را خواستار شد و افزود:پرداخت پول آزمایش کارت سلامت برعهده پیمانکار است ولی این مبلغ از کارگران دریافت می شود.

یکی دیگر از کارکنان در این رابطه گفت:بیشتر ما کارگر فنی هستی، ولی سقف حقوق کارکنان فنی و متخصص بین هشت میلیون ریال تا 12 میلیون ریال است و پیمانکار حقوق کارگر ساده را به ما پرداخت کرده و بیمه کارگری ساده در نظر می گیرد.

یکی دیگر از کارگران نیز گفت:با 15 سال سابقه پایه حقوق 270 هزار ریال است و اگر کارگری در هنگام کار حادثه ببیند باید رضایت عدم دریافت خسارت را امضاء کند تا دوباره به کار باز گردد.

مسئول روابط عمومی پالایشگاه آبادان در این خصوص به ایرنا گفت:حقوق و حق بیمه این کارگران تا پایان بهمن به طور کامل پرداخت شده است.

رضا نعیمی افزود:در تلاش هستیم طی پیگیری با پیمانکار مربوطه حقوق اسفند نیز در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شود.

تجمع صنفی کارگران پیمانکاری شرکت پالایش نفت آبادان پس یک ساعت با حضور مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان در میان آنها و قول پیگیری مطالبات کارگران پایان یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار