تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۴۳۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خوزستان خبر داد:
اجرای کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" و طرح‌های "بهرفت" و "سحاب" در نوروز
مدیرعامل جمیعت هلال احمر خوزستان با تشریح طرح‌های نوروزی این جمعیت گفت: کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" و طرح‌های "بهرفت" و "سحاب" در قالب طرح نوروزی هلال احمر اجرا خواهند شد
مدیرعامل جمیعت هلال احمر خوزستان با تشریح طرح‌های نوروزی این جمعیت گفت: کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" و طرح‌های "بهرفت" و "سحاب" در قالب طرح نوروزی هلال احمر اجرا خواهند شد.

دکتر علی خدادادی در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر خوزستان در ایام نوروز، اظهار کرد: طرح‌های نوروزی جمعیت هلال ‌احمر در قالب سه طرح امداد و نجات نوروزی در حوزه امداد و نجات، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان و   از 25 اسفند تا 15 فرودین 96 به اجرا گذاشته خواهند شد.

وی به تشریح طرح نوروزی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان پرداخت و تصریح کرد: در قالب این طرح با حضور  340 نیروی عملیاتی امدادگر و نجاتگر، 38 پست ثابت و موقت در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی مناطق پرتردد کاروان‌های راهیان نور و معابر پرخطر استان خوزستان، 18 پست ثابت امداد و نجات جاده‌ای ساحلی و هوایی و  20 پست موقت امداد و نجات جاده‌ای راه‌اندازی خواهند شد. 42 آمبولانس، 16خودرو نجات، 38 خودرو پشتیبانی، 6 موتورسیکلت آمبولانس، یک قایق شناور و یک فروند بالگرد نیز در این طرح پیش‌بینی شده است

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خوزستان در خصوص طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان عنوان کرد: با مشارکت یک هزار عضو جوان جمیعیت هلال ‌احمر استان خوزستان، این طرح با راه‌اندازی 39 پست ثابت و سیار در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی خوزستان و مناطق پرتردد کاروان‌های راهیان نور و معابر شلوغ استان، 32 پست ثابت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که در این پست‌ها 3 عضو جوان در به صورت شبانه‌روزی حضور دارند، 7 پست سیار با عنوان سحاب، 24 فضای دوستدار کودک، 32 خیمه نماز و 20 ایستگاه سلامت اجرا می‌شود.

خدادادی از اجرای کمپین ملی "نه به تصادفات جاده‌ای" برای دومین سال در ایام نوروز در استان خبر داد و بیان کرد: طرح ملی بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به «بهرفت» و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی، معنوی و مسابقات در حاشیه اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز به اجرا گذاشته خواهند شد.

 وی با اشاره به اجرای طرح "سحاب" گفت: طرح سحاب یا سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان جوانان هلال ‌احمر در مناطق تفریحی و پرمسافر دایر است. در این طرح اعضای سازمان جوانان هلال‌ احمر به صورت پیاده و یا با دوچرخه خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی به مسافران ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خوزستان افزود: همچنین این تیم‌ها با گشت‌زنی در مکان‌های پرتجمع سعی بر ایمن‌سازی مکان‌های پرخطر نیز دارند و به آسیب‌دیدگان در پارک‌ها، تصادفات و مواردی که لزوم ارائه خدمات کمک‌های اولیه وجود دارد، کمک‌رسانی می‌کنند. اعضای طرح سحاب با حضور در مراکز گردشگری، پارک‌ها و مناطق پرمسافر  اقدام به توزیع بروشور، کتابچه و اقلام فرهنگی متنوع میان مسافران می‌کنند.

خدادادی با اشاره به ایجاد فضای دوستدار کودک در قالب طرح‌های نوروزی هلال ‌احمر در استان خوزستان، اظهار کرد: با آماده‌سازی محیط مورد نیاز فعالیت هنری کودکان در فضای دوستدار کودک، کودکان و نوجوانان می‌توانند اقدام به کشیدن نقاشی‌هایی با موضوع‌های ایمنی در سفر، سلامتی در مسافرت‌ها، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی کنند.

وی ادامه داد: همچنین کودکان و نوجوانان با حضور در فضای دوستدار کودک به بازی‌های کودکانه می‌پردازند. یکی از اهداف اصلی ایجاد این فضا، مهیا کردن لحظاتی برای استراحت والدین و به ویژه رانندگان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان راه‌اندازی کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" را محوری‌ترین برنامه سازمان جوانان هلال احمر در نوروز ۹۶ عنوان و بیان کرد: مهم‌ترین هدف اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، فرهنگ‌سازی برای رانندگی است که با راه‌اندازی کمپین ملی "نه به تصادفات جاده‌ای" تحقق این هدف مهم، امکان‌پذیر خواهد بود. نهضت آگاه‌سازی رانندگان نسبت به خطرات پیش روی آن‌ها در سفر با حضور جوانان جمعیت هلال احمر محقق می‌شود.

خدادادی در مورد طرح بهرفت یا "بهبود رفتارهای ترافیکی" گفت: با راه‌اندازی کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" در نوروز سال گذشته جوانان هلال ‌احمری حرکت بزرگی انجام دادند و با گوشزد کردن عوامل تصادفات، مردم را حساس کردند؛ ابعاد کار تا جایی پیش رفت که اقشار مختلف جامعه و مسئولان با این طرح همراه شدند. طرح "بهرفت" با هدف طراحی الگویی علمی برای کاهش تصادفات تدوین شده است تا با توجه به ساختار کانونی سازمان جوانان، افراد را آموزش دهیم و شاهد تغییر رفتارهای رانندگی آن‌ها باشیم.

وی در خصوص طرح نوروزی ‌ داوطلب‌یار امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: با استقبال پزشکان و متخصصان داوطلب به خدمت صادقانه و بی‌منت، ااین طرح توسط جمعیت هلال احمر خوزستان به اجرا گذاشته خواهد شد. در قالب این طرح ویزیت رایگان و ارائه دارو در پست‌های سه شهرستان آبادان، خرمشهر و اندیمشک انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خوزستان ادامه داد: ترویج فرهنگ داوطلب‌محوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشارکت‌پذیری متخصصان در راستای ارایه خدمات بشردوستانه از  اهداف اجرای این طرح در خوزستان است.

خدادادی با اشاره به طرح نیابت که در قالب طرح نوروزی داوطلب‌یار امداد و نجات و نیابت در حوزه داوطلبان در ایام نوروز اجرایی می‌شود، گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان در سراسر استان در قالب طرح نیابت، به دیدار خانواده معظم شهدا و جانبازان، معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان می‌روند و فارغ از سن، سمت و رتبه اجتماعی خود، با پوشیدن لباس داوطلبی جمعیت هلال احمر به همدلی، مراقبت و پرستاری از این عزیزان می‌پردازند.

وی ادامه داد: این داوطلبان در صورت نیاز، آشپزی و انجام امور شخصی این عزیزان را نیز برعهده می‌گیرند. در این طرح، داوطلبان هلال احمر به نیابت فرزند (فرزند نداشته یا فرزندی که والدین خود را رها کرده) به سالمندان بیمار یا افرادی که نیاز به کمک دارند، یاری می‌رسانند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار