تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:
تاریخ شفاهی قهرمانان دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شود
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: این سازمان طبق مسئولیت فرهنگی خود در سال‌های اخیر برای وابسته‌های نظامی کشورهای دوست، برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی و اجرایی می‌کند.

امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام در دیدار وابستگان نظامی 27 کشور با فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش که روز سه شنبه (24 اسفندماه) در قرارگاه لشکر 92 زرهی خوزستان برگزار شد، با درود بر روح بلند شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس به بازگویی اظهارات اخیر رهبر انقلاب پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی که در 16 اسفندماه امسال داشتند، دفاع مقدس را یک ثروت بزرگ برای مردم ایران عنوان کردند.

وی تصریح کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش پس از خاتمه جنگ تحمیلی جهت حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس که مشتمل بر ایثار، شجاعت، ازخودگذشتگی و قهرمانی کارکنان خدوم ارتش است، بیش از دو دهه فعالیت‌هایی را برای جامعه ایرانی نظیر تهیه و توزیع کتب، نشریات و برگزاری همایش‌های بزرگداشت قهرمانان دفاع مقدس و تهیه فیلم‌های مستند سینمایی و ساخت فیلم‌هایی در حوزه دفاع مقدس انجام می‌دهد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش بیان کرد: جمع‌آوری اسناد مهم دفاع مقدس که در این دوران مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به عنوان گنجینه‌ای از این سرمایه از دیگر اقداماتی است که توسط این سازمان انجام می‌شود. یکی از اقدامات مهمی که این سازمان به منظور حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس انجام می‌دهد، استفاده از تاریخ شفاهی است که در سینه قهرمانان دفاع مقدس وجود دارد.

گلفام ادامه داد: در این راستا با انجام مصاحبه‌های متعددی که در مدت سالهای طولانی با این قهرمانان انجام می‌شود، تلاش داریم که این تاریخ شفاهی را مکمل این اسناد قرار دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به مسئولیت فرهنگی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حمایت‌های فرماندهی و معاونت‌های مرتبط در ستاد ارتش در چند سال اخیر، این سازمان برنامه‌های فرهنگی را برای وابسته های نظامی کشورهای دوست، ‌پیش‌بینی و اجرایی می‌کند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های طولانی که انجام شد، امسال توفیق یافتیم که وابسته‌های نظامی 27 کشور را به بازدید یکی از مناطق مهم عملیاتی هشت سال دفاع مقدس،‌جهت ارائه عملکرد شجاعت و قهرمانی‌های کارکنان خدوم اهواز ببریم.

گلفام عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس، بیش از 100 هزار جانباز و بیش از 48 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار