تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش:
اقتدار امروز ایران در 8 سال دفاع مقدس سرچشمه دارد
اقتداری که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد، در دفاع مقدس و هشت سال فداکاری مردم و نیروهای مسلح در این دوران سرچشمه دارد
فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دفاع مقدس را یک حادثه عظیم تاریخی دانست و گفت: اقتداری که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد، در دفاع مقدس و هشت سال فداکاری مردم و نیروهای مسلح در این دوران سرچشمه دارد.

امیر سرتیپ دوم علی ظریفی‌یگانه در دیدار وابستگان نظامی 27 کشور با فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش که روز سه شنبه(24 اسفندماه) در قرارگاه لشکر 92 زرهی خوزستان برگزار شد، با اهدای سلام و درود به روح شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای سرافراز ارتش اظهار کرد: دفاع مقدس، یک حادثه عظیم در تاریخ چمهوری اسلام بود که درس شجاعت، ایثار و ازخودگذشتگی را از خود برجای گذاشت و اقتداری که اکنون جمهوری اسلامی دارد در هشت سال دفاع مقدس و فداکاری مردم و نیروهای مسلح در این جنگ تحمیلی سرچشمه دارد.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم و ارتش در طول هشت سال جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در روزهای آغازین جنگ تحمیلی قرارگاه لشکر 92 زرهی خوزستان، قدمگاه بسیاری از بزرگان دفاع مقدس نظیر فرماندهی کل قوا، شهید چمران و شهید فلاحی بود که جهت هدایت نیروها در این قرارگاه حضور یافتند.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: عملیات شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان سال 59 در همین قرارگاه طرح‌ریزی و هدایت شد که این عملیات با موفقیت و خروج نیروهای متجاوز از منطقه به پایان رسید.

ظریفی‌یگانه خطاب به وابسته‌های نظامی 27 کشور دنیا که در این جلسه حضور داشتند، بیان کرد: امیدواریم طی مدتی که از مناطق عملیاتی بازدید دارید، میزبان خوبی برای شما باشیم. خوزستان، ‌استانی مهمان‌نواز با مردمی خونگرم است. مردم خوزستان در طول هشت سال دفاع مقدس، همدوش سایر رزمندگان و ارتش، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زیادی کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم مردم خوزستان، در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ارتش همگام هستند.

امروز وابستگان نظامی 27 کشور دوست، شامل کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، افغانستان، الجزایر، ارمنستان، اندونزی، اسلواکی، اوکراین، برزیل، بلغارستان، تاجیکستان، ترکیه، چین، ژاپن، سوریه، عراق، قزاقستان، کره شمالی، لهستان، ونزوئلا، هند و یونان و ... جهت بازدید از یادمان‌ها و مراکز مهم جنگی و عملیاتی خوزستان در دفاع مقدس در سفری دو روزه وارد اهواز شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار