تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۳۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده سپاه ولي‌عصر(عج) خوزستان عنوان كرد:
وجود بيش از 35 هزار هكتار كانون فوق بحراني گرد و غبار در خوزستان
فرمانده سپاه حضرت ولي‌عصر(عج) خوزستان با بيان اينكه در خوزستان بیش از 35 هزار هکتار کانون فوق بحرانی داریم، گفت: قرار است که بسیج در گام اول تا اواسط فروردين ماه 4000 هکتار نهال در جنوب اهواز كشت کند.
 
سردار حسن شاهوارپور در مراسم آغاز نهال كاري در سطح 4000 هکتار از کانون‌های فوق بحرانی ریزگرد در اهواز اظهار کرد: بنا بر توافق انجام شده میان بسیج و جهاد کشاورزی، قرار شد بسیج به دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی و هرآنچه برای حل مشکلات نیاز است را تأمین و در حل مشکلات تلاش کند.
 
وی افزود: در گام اول امکانات و دستگاه‌های نوین و دستگا‌های شوینده ای که در اختیار بسیج و سپاه بود، به منظور شست‌وشوی مقره‌ها و برای حل مشکل برق در اختیار شركت برق گذاشته شد.
 
شاهوارپور تصریح کرد: مرحله بعدی بحث کشت نهال بود كه طبق برنامه‌ وزارت كشاورزي با رایزنی‌های انجام شده و شناسایی کانون‌های ریزگرد در جنوب شرق اهواز اقدام به کشت نهال خواهیم کرد.
 
وي اظهار کرد: کار کشت نهال موانعی دارد که اين موانع باید توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی رفع شود و در این زمینه دسترسی به آب در منطقه، یکی از موضوعات بسیار مهم است؛ همچنین تأمین نهال مورد نیاز از موانعی است که باید جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به آن اقدام کنند.
 
شاهوارپور با اشاره به اینکه مردم منطقه احساس نگرانی می‌کنند که قرار است زمین های آن‌ها تصاحب شود، عنوان کرد: در این زمینه باید منابع طبیعی با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهد نسبت به اعتمادسازی و همراهی و همکاری مردم اقدام کند.
 
وي خاطرنشان کرد: فضا برای اقدامات اولیه فراهم است و ابزار و نیروها نیز پای کار هستند تا بتوانیم در این زمان کوتاه و پیش از رسیدن فصل گرما، نسبت به کشت نهال‌های وعده داده شده، اقدام کنیم تا شاهد حل شدن برخی از مشکلات مردم اهواز و خوزستان باشیم.

 20 درصد اراضی خوزستان بیابانی هستند
 
همچنين در ادامه این مراسم رهی زاده، معاون اداره كل منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: نزدیک به 20 درصد از اراضی استان خوزستان اراضی بیابانی هستند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه هرگاه بسیج پای کار آمده، آن کار موفق بوده است امیدواریم طی چند سال بر پدیده شوم ریزگردها غالب شویم.
 
رهی زاده عنوان کرد: حدود 345 هزار هکتار کانون بحرانی در خوزستان وجود دارد که این اراضی در جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی استان قرار دارند.
 
معاون اداره كل منابع طبیعی خوزستان خاطرنشان کرد: هدف از اقدامات انجام گرفته، تنها کشت نهال نیست و باید بعد از کشت، نهال‌ها را سبز ببینیم و کیفیت کشت بسیار مهم است. در این زمینه نیازمند تعامل، همراهی و همکاری مردم هستیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
2
باسلام چرانمیگوییداین خاک ازهوورالعضیم است که خشکش کردن ونمیخواهند‌اب رابه انجابرگروانندحل این ریزگردها خیلی اسان است اما..........
:
:
:
آخرین اخبار