تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۴۳۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طلب یک هزار میلیارد ریالی بیمارستان دزفول از سازمان های بیمه گر
سازمان های بیمه گر در یکسال اخیر هیچ کدام از مطالبات بیمارستان بزرگ دزفول را پرداخت نکرده اند و این بیمارستان یک هزار میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارد
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:سازمان های بیمه گر در یکسال اخیر هیچ کدام از مطالبات بیمارستان بزرگ دزفول را پرداخت نکرده اند و این بیمارستان یک هزار میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارد.

یوسف پریدار روز سه شنبه در هفتمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات فرمانداری افزود:طرح تحول سلامت از سه سال پیش در کشور کلید خورد و پیگیری های فراوانی از سوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت تا هزینه درمان مردم کاهش یابد و مردم هنگام درمان مجبور نباشند زیرمیزی پرداخت کنند.

وی افزود:با همکاری مجلس زیرساخت های لازم برای اجرای طرح تحول سلامت تعریف شد که مشکلات زیادی در این حوزه در شهرستان دزفول وجود داشت.

وی گفت:طبق شاخص ها و استانداردها بیمار باید در محیطی تمیز و بدون سروصدا سرویس دهی شود و در کمترین زمان توسط پزشک ویزیت شود ولی مشکلات زیادی برای تامین زیرساخت های لازم در دانشگاه علوم پزشکی دزفول وجود دارد که برخی از آنها برطرف شده ولی مشکلات زیادی هنوز وجود دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به تعهدات خود در خصوص اجرای طرح تحول سلامت عمل کرده است گفت:با وجود اقدامات انجام شده در حال حاضر میزان اشغال تخت های بیمارستانی در دزفول 100 درصد است و تختی برای بستری وجود ندارد و بیمار اورژانسی برای بستری شدن 72 ساعت بلاتکلیف در اورژانس می ماند که با پیگیری های انجام شده موفق شدیم مجوز احداث بیمارستان 400 تختخوابی در محل یازهرای سابق را اخذ کنیم .

وی گفت:موفق شدیم برای حل مشکلات اورژانس تعداد تخت های اورژانس را از 25 تخت به 65 تخت افزایش دهیم که در دوماه اخیر انجام خواهند شد ضمن اینکه دستگاه MRIدولتی نیز خریداری شده و هفته اول فروردین ماه نصب می شود تا هزینه بیماران کاهش یابد .

پریدار افزود:وزارت بهداشت به کلیه تعهدات خود عمل کرده ولی شرکای این وزارت خانه به تعهدات خود عمل نکردند به طوری که در یکسال اخیر سازمان های بیمه گر هیچ یک از مطالبات بیمارستان بزرگ دزفول را پرداخت نکرده اند و بیمارستان دزفول یک هزار میلیارد ریال از سازمان بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی طلب دارد.

وی افزود:سازمان های بیمه گر باید مطالبات بیمارستان را پرداخت کنند تا بیمارستان بتواند هزینه های آب،گاز،برق و حق درمان پزشکان را پرداخت کند.

وی گفت:با اجرای طرح تحول سلامت پزشکان اجازه مطب زدن ندارند و باید به صورت تمام وقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی باشند و با عدم پرداخت مطالبات توسط سازمان بیمه گر توانایی پرداخت حقوق پزشکان را نداریم و پزشکان نیز با مشکلات مالی مواجه شده اند بطوری که پزشکان بیمارستان در نامه ای ضمن مطالبه حقوق خود مدعی اند توانایی خرید عید نیز ندارند.

وی بر رعایت قانون و استانداردها تاکید کرد و گفت:به هر قیمتی باید قانون اجرا شود لذا تعطیلی کارگاه شوینده غیراستاندارد و فروشگاه های عرضه سم و کود غیرمجاز که با بیکاری بیش از 50 نفر همراه است نباید مانعی برای اجرای قانون باشد زیرا اعمال قانون نتایج خود را در بلندمدت و میان مدت نشان می دهد .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار