تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۴۳۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید وابستگان نظامی سفارت 24 کشور از مناطق عملیاتی خوزستان
وابستگان نظامی سفارت 24 کشور خارجی در تهران سه شنبه در سفر دو روزه به خوزستان با فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب دیدار و گفت وگو کردند و از نزدیک با آثار دفاع مقدس آشنا شدند
وابستگان نظامی سفارت 24 کشور خارجی در تهران سه شنبه در سفر دو روزه به خوزستان با فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب دیدار و گفت وگو کردند و از نزدیک با آثار دفاع مقدس آشنا شدند.

این کشورها شامل قزاقستان، کره شمالی، لهستان، ونزوئلا، هند ، یونان، آلمان، افغانستان ، ژاپن ، چین ، عراق، سوریه، ترکیه ، ارمنستان ، برزیل ، اتریش ، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، الجزایر، اندونزی، اسلواکی، اوکراین ، بلغارستان و تاجیکستان هستند.

امیر علی ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش عصر سه شنبه در نشست با وابستگان نظامی کشورهای دوست در محل لشکر 92 زرهی اهواز اظهار کرد:بازدید از یادمان شهدا و مناطق عملیاتی خوزستان از جمله برنامه هایی است که برای وابستگان نظامی کشورهای دوست در یک سفر دوروزه برنامه ریزی شده و امید است در این سفر این میهمانان ویژه با رشادت های شهدای دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس حادثه عظیمی در تاریخ بود که درس رشادت، ایستادگی و ایثار را برای ما به یادگار گذاشت و مناطق عملیاتی نیز یادگار این دوران مقدس است که راهیان نور از سراسر کشور و همچنین گردشگران خارجی را به این مناطق می کشاند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش ادامه داد:در جای جای خوزستان آثار دوران دفاع مقدس به چشم می خورد و این مناطق عملیاتی برای ما تداعی کننده رشادت های بزرگ مردانی است که با نثار جان خود درس ایستادگی و مقاومت را به ما آموختند.

وی تصریح کرد: لشکر 92 زرهی استان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای را ایفا کرد و طرح ریزی عملیات شکست حصر سوسنگرد نیز در محل لشکر92 زرهی اهواز انجام شد.

امیر ظریفی یگانه بیان کرد: اقتدار،امنیت و آرامش کنونی نظام اسلامی به برکت خون پاک شهدایی است که هشت سال در جبهه های حق علیه باطل از خاک این مرزو بوم حراست کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار