تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۴۳۹۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات چهار گردشگر از ارتفاعات سالن کوه دزفول
چهار گردشگر که به ارتفاعات کوهستانی سالن کوه دزفول سفر کرده و به دلیل نقص فنی خودرو گرفتار شده بودند با کمک امدادگران کوهستان جمعیت هلال احمر دزفول نجات یافتند
چهار گردشگر که به ارتفاعات کوهستانی سالن کوه دزفول سفر کرده و به دلیل نقص فنی خودرو گرفتار شده بودند با کمک امدادگران کوهستان جمعیت هلال احمر دزفول نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت:این افراد جمعه گذشته دزفول را به مقصد سالن کوه ترک کرده بودند که در طول مسیر دچار مشکل شدند.

عظیم رضاتی مرساق افزود:خودروی این گردشگران به علت نقص فنی و نیز بارندگی شدید در مسیر متوقف شده و در کوه های منطقه سرگردان شده بودند.

وی اظهار کرد: در پی درخواست کمک این افراد یک گروه امدادکوهستان از جمعیت هلال احمر دزفول به منطقه اعزام شد.

غلامحسین حسن پور ، مربی و از امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول نیز که به همراه حسین بهاری پور در قالب یک تیم امدادی برای کمک به این گردشگران به منطقه اعزام شده بود گفت:افراد مذکور که در کوه سرگردان شده بودند پس از جستجوی فراوان 2 شب در پناهگاهی در کوهستان پناه گرفته و با تلاش فراوان و به سختی توانستند از طریق تلفن همراه درخواست کمک کنند.

وی اظهار کرد:تیم امداد هلال احمر در ساعت 23 دوشنبه شب گردشگران را در منطقه کوهستانی سالن کوه در ارتفاعات شمال دزفول پیدا کرده و بعد از بررسی و کنترل وضعیت جسمانی و تغذیه آنان در ساعت 6 بامداد روز سه شنبه در سلامت کامل به دزفول منتقل شدند.

حسن پور این گردشگران را ولی آل عبدی ،حمید آل عبدی ،میلادماندی و احسان ماندنی معرفی کرد.

کوه سالن در فاصله 110 کیلومتری شهر دزفول در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر واقع است.

بخش انتهایی مسیر سالن کوه در زمستان به دلیل برف و باران بسیار لغزنده است.

وی به گردشگران و کوهنوردانی که قصد سفر به ارتفاعات کوهستانی شمال دزفول را دارند توصیه کرد قبل از حرکت ، وضعیت آب و هوایی و جوی را از سازمان هواشناسی جویا شده و از راهنمایان محلی و افراد با تجربه در سفر استفاده کنند.

امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول اوایل اسفند ماه نیز به یاری یک گروه هفت نفره از کوهنوردان که در ارتفاعات کوهستانی هفت تنان دچار مشکل شده بودند شتافتند.

بخش های کوهستانی سردشت و شهیون از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار