تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار در کشور
ساخت برانکارد هوشمند در دزفول
تیم هفت نفره جوانان نخبه دزفولی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی موفق شدند برای نخستین بار در کشور برانکارد انتقال و جابجایی هوشمند پزشکی بسازند
تیم هفت نفره جوانان نخبه دزفولی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی موفق شدند برای نخستین بار در کشور برانکارد انتقال و جابجایی هوشمند پزشکی بسازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از این اختراع گفت:دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت دانش بنیان پویا مکانیک صاحبی به شکل مشارکتی طرح ساخت برانکارد هوشمند پزشکی را از نخستین مراحل تهیه تا مرحله ساخت انجام داده و جوانان دزفولی موفق به ساخت این محصول منحصربفرد شدند.

ناصر سراج خرمی به معرفی ویژگی های این محصول تولیدشده پرداخت و گفت:این محصول از نظر تکنولوژی در مقایسه با نوع مشابه خارجی از سطح بالاتری برخوردار است ضمن اینکه از نظر اقتصادی نیز تولید آن مقرون به صرفه است.

وی با اشاره به اینکه این محصول تولید شده مشابه داخلی ندارد گفت:یک شرکت چینی این نمونه برانکارد را ساخته که از نظر تکنولوژی در سطح پائین تری قرار دارد و قیمت آن نیز بالاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به اینکه تیم سازنده این برانکارد از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه می باشند گفت:ساخت این محصول ثمره اعتماد به جوانان است لذا باید با اعتماد به جوانان زمینه خودباوری را در این دانشجویان ایجاد کرد.

وی افزود:تجاری سازی این محصول نیز توسط دانشگاه آزاد انجام می شود و بیمارستان های مختلف دزفول و اهواز درخواست ساخت وخرید این برانکارد هوشمند را داده اند که راه اندازی خط تولید این برانکارد از برنامه های دانشگاه آزاد دزفول در سال 96 می باشد.

سراج خرمی هزینه ساخت این برانکارد را 300 میلیون ریال دانست و گفت:چند شرکت دانش بنیان در واحد پژوهشی این دانشگاه فعال هستند که تولید کمپوزیت با وزن کمتر و کارآیی بیشتر از جمله برنامه های آنها در سال 96 می باشد .

وی افزود:دانشگاه آزاد دزفول همچنین در زمینه تولید محصولات سالم کشاورزی وارد عمل شده و در سطح چهار هکتار مزرعه ، گوجه فرنگی و هندوانه سالم تولید کرده است که در آزمایش های مختلف سالم بودن آنها تایید شده ضمن اینکه طرح تولید هویج و سیب زمینی سالم نیز در دست اجراست.

حسین صاحبی بزاز مدیر عامل شرکت دانش بنیان پویا مکانیک صاحبی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:این شرکت از سال 93 فعالیت خود را با یک گروه هفت نفره شامل مهندسان الکترونیک ، مکانیک و مواد آغاز کرده و در تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می کند.

وی افزود:ساخت برانکارد انتقال و جابجایی هوشمند پزشکی با نام تجاری liftcher را حاصل تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی دزفول دانست و گفت:این وسیله به حمل و انتقال بیمار به صورت الکترونیکی کمک زیادی می کند .

وی با اشاره به اینکه این محصول با هزینه شخصی،دانشگاه آزاد و تسهیلات بانکی ساخته شده است به ایرنا افزود:تاکنون 2 دستگاه برانکارد هوشمند ساخته شده و در مرحله تجاری سازی می باشد که با توجه به تقاضای بیمارستان ها و مراکز درمانی ، خط تولید و تجاری سازی این محصول از فروردین سال آینده راه اندازی خواهد شد.

وی گفت:این شرکت ظرفیت تولید ماهانه 11 برانکارد را دارد و در صورت رونق بازار توانایی ارتقای بیش از این میزان نیز وجود دارد.

صاحبی بزاز با بیان اینکه نمونه مشابه خارجی این برانکارد که چینی است به علت کیفیت و تکنولوژی پائین مورد استقبال قرار نگرفته و شرکت سازنده آن ورشکست شده است گفت:برانکارد طراحی شده قادر است بیمار را بدون تنش و حرکت جابجا کندکه همین امر موجب شده تا شرکت چینی تقاضای همکاری با ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمونه چینی این محصول هزینه بیشتری داشته و کیفیت و تکنولوژی آن نیز بسیار پائین ت است گفت:این برانکارد هوشمند با صرف هزینه کمتر و تکنولوژی بالاتر ساخته شده است ضمن اینکه برانکاردهای عادی صرفا برای حمل بیمار بین بخش های مختلف بیمارستانی استفاده می شوند و برای حمل بیمار به برانکارد دیگر باید حداقل چهار پرستار بیمار را جابجا کنند اما در نوع هوشمند ساخته شده کلیه کارهای جابجایی و انتقال بیمار بدون هیچ گونه حرکت و تکان اضافی به صورت هوشمند انجام می شود.

وی گفت:این نمونه برانکارد برای اولین بار در کشور تولید شده و می توان گفت در دنیا بی نظیر است زیرا نواقص و ضعف های مدل چینی آن کاملا مرتفع شده و از ماهها پیش توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز تست و تایید شده است .

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت:با ارتباطی که با دانشگاه علوم پزشکی خوزستان داشتیم 12 کالای استراتژیک منطقه ای را نیازسنجی و انتخاب کردیم که طبق برنامه ریزی آینده تا 2 سال آینده توسط این شرکت تولید خواهند شد که شامل دستگاه ام آر آی ،حمل بیمار ،ایزوله کردن فضای مغناطیسی ام آر آی و کوترهای جراحی می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار