تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۴۳۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتکار 2 ایرانی در شست وشوی خودرو بدون آب
طرح ابتکاری دو مهندس ایرانی برای شست وشوی خودرو بدون نیاز به آب برنده جایزه 100 هزار دلاری دولت ایالت 'نیوساوت ولز' استرالیا شد
طرح ابتکاری دو مهندس ایرانی برای شست وشوی خودرو بدون نیاز به آب برنده جایزه 100 هزار دلاری دولت ایالت 'نیوساوت ولز' استرالیا شد.

این دو مهندس ایرانی ساکن سیدنی استرالیا که این جایزه را به خود اختصاص دادند تصمیم دارند انقلابی مانند 'اوبر'، (سرویس سفر آنلاین) اما این بار در صنعت کارواش (شست وشوی خودرو) بوجود آورند.

به نوشته روز چهارشنبه تارنمای 'اس.بی.اس' استرالیا، 'رضا کشاورزی' دارای دکترای مهندسی مکانیک و 'فرید میرمحسنی' مهندس شیمی بتازگی توانسته اند با توسعه یک فناوری شست وشوی خودرو بدون نیاز به آب و تشکیل مجموعه ای ابتکاری کاملا نو را در صنعت شست وشوی خودرو ایجاد کنند.

شست وشوی یک خودرو بین 100 تا 300 لیتر آب لازم دارد.

اما اکنون این دو ایرانی خوش‌فکر در استرالیا، روشی را ابداع کرده اند که در آن بدون استفاده از آب و ضمن استفاده از محصولی که خود اختراع کرده اند، می توان یک خودرو را شست وشو داد.

این دو مهندس ایرانی حتی با توسعه یک نرم افزار جالب می خواهند نوعی پدیده مانند 'اوبر در صنعت کارواش' ایجاد کنند. روش خلاقانه ای که در آن، در واقع کارمندان شرکت آنها به نام 'وایپ هیرو' در منزل، محل کار و یا هر مکانی که بخواهید حضور پیدا خواهند کرد و خودرو درخواست کننده را بدون استفاده از آب خواهند شست.

طرح ابتکاری این دو مهندس ایرانی برنده جایزه 100 هزار دلاری دولت ایالت 'نیوساوت ولز' در استرالیا شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار