تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۳۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلمپ دو کارگاه تولید شیرینی و یک رستوران در اهواز
دو کارگاه تولید شیرینی، یک رستوران و یک باب قهوه سرای غیربهداشتی در شرق اهواز پلمپ شدند
خوزنیوز: بازرسان بهداشت محیط این مرکز در برنامه سلامت نوروزی دو کارگاه تولید شیرینی، یک رستوران و یک باب قهوه سرای غیربهداشتی در شرق را پلمب کردند.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر آرش یلالی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اعلام این مطلب گفت: هر ساله از ابتدای اسفند ماه لغایت نیمه فروردین سال بعد، بسیج سلامت نوروزی در مرکز بهداشت شرق اهواز همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

وی ادامه داد: مواد غذایی تهیه شده و آماده مصرف به منظور جلوگیری از آلودگی های ثانویه نیاز به مراقبت بیشتری دارند و صرف پخته شدن نمی توان از سلامت آنها مطمئن بود، ضمن اینکه میزان بالای نمک و استفاده از روغن های بی کیفیت نیز سلامت شهروندان را تهدید می نماید. به همین جهت کارشناسان بهداشت محیط به ابزار پرتابل مجهز شده اند و قادرند با استفاده از دستگاه ها میزان شوری، پراکسید روغن سرخ کردنی، پی اچ (درجه اسیدی و قلیایی) نان و آلودگی سطوح را اندازه گیری نمایند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز مهمترین فعالیت های انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در 20 روز از شروع برنامه سلامت نوروزی را تشریح کرد و گفت: 2052 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه صنوف حساس، 700 مورد بازرسی از اماکن عمومی و اقامتی شامل آرایشگاه های زنانه و مردانه، هتل و مسافرخانه، 157 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، 41 مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک و معدوم نمودن 1985 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی در این مدت انجام شده است.

وی افزود: بازرسان این مرکز با همکاری مقام قضایی در راستای حفظ سلامت شهروندان، دو کارگاه تولید شیرینی که در وضعیت بسیار نامناسبی فعالیت می کردند و از ضایعات شیرینی، مواد بی کیفیت، رنگ ها و اسانس های غیر مجاز در تهیه شیرینی استفاده می نمودند پلمب و از ادامه فعالیتش جلوگیری بعمل آمد.

یلالی اضافه کرد: یک باب رستوران نیز که در یکی از مسیرهای اصلی و پرتردد محدوده شرق اهواز در وضعیت نامطلوبی فعالیت می کرد نیز پلمب شد. همچنین یک باب قهوه سرا نیز که اقدام به عرضه قلیان می نمود، با همکاری اماکن نیروی انتظامی پلمب و قلیان های آن جمع آوری و معدوم گردید.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به اینکه افراد سودجو در آستانه نوروز با توجه به افزایش تقاضای شهروندان برای خرید مایحتاج اقدام به فعالیت تحت هرشرایطی می نمایند از شهروندان خواست در خرید خود به مسائل بهداشتی توجه نموده و از مراکز مجاز مواد مورد نیاز و بویژه مواد غذایی خود را تهیه نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار