وی ادامه داد: در دوره جدید و پس از انتصاب تولیت آستان قدس رضوی و خصوصاً نظر به مفاد حکم انتصاب وی از سوی رهبر معظم انقلاب موضوع توسعه خدمت مد نظر قرار گرفته و ترویج مبانی فکری و سیره عملی حضرت رضا علیه السلام و بهره مندی زائران و مجاوران آن حضرت، به ویژه مستمندان و مستضعفان از فرصت زیارت و رفع استضعاف و توانمندسازی آن ها سرلوحه کار قرار داده شده است.

جانشین رئیس دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان بیان کرد: بر این اساس شرایطی فراهم شده که عموم علاقه مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی بیابند.

فتحی نیا عنوان کرد: کسانی که به عنوان خادم یار رضوی انتخاب می شوند پس از گذران دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی (بر اساس مفاد آیین نامه و دستورالعمل های آن) می توانند از توفیق خدمت به زائران بارگاه رضوی خدمت مستقیم در شهر مقدس مشهد و حرم مطهر نیز برخوردار شوند.

وی یادآور شد: زائر اولی ها کسانی هستند که به دلیل بالا رفتن یا کهولت سن تاکنون نتوانسته اند به مشهد مقدس مشرف شوند و باید زمینه تشرف آنها فراهم شود.

جانشین رئیس دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان افزود: بهداشت و درمان مستمندان و نیازمندان، اردوهای جهادی و کارهای فرهنگی و اجتماعی و آموزشی و کارآفرینی و اشتغالزایی برای خانواده های محروم و نیازمند از جمله اقداماتی است که توسط دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها انجام داده می شود.

فتحی نیا خبر داد: سه کانون خادم یار تخصصی، عمومی و موضوعی در دفاتر استانی آستان قدس رضوی پیشبینی شده که خدمات را به صورت تخصصی ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: کانون خادم یاران عمومی شروع شده و با 14 مسجد اهواز در خصوص ایجاد کانون خادم یار عمومی در این مساجد رایزنی شده است.

جانشین رئیس دفتر آستان قدس رضوی اظهار کرد: تاکنون مردم نذورات خود را به مشهد می فرستادند که با تدبیر حجت الاسلام رئیسی این نذورات به خود استان ها و شهرها برگشت و به نیازمندان داده می شوند.

فتحی نیا بیان کرد: تاکنون 200 خادم یار رضوی در خوزستان جذب و همچنین 200 زائر اولی هم به مشهد مقدس به زودی مشرف می شوند.

ویزیت بیش از چهار هزار بیمار در بخش غیزانیه اهواز

وی عنوان کرد: تیم پزشکی به بخش غیزانیه اهواز به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اعزام و 787 نفر توسط پزشکان متخصص و چهار هزار نفر هم توسط پزشکان عمومی ویزیت و درمان شدند.

جانشین رئیس دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان ادامه داد: از 600 بیمار بستری و زمین گیر نیز بازدید شد که در این بازدیدها هدایایی به رسم تبرک به بیماران اهدا شد.

فتحی نیا در پایان خبر داد: تاکنون 45 خادم یار رضوی در دانشگاه امیرالمومنین آموزش های مورد نیاز ضمن خدمت را فرا گرفته اند./برنا