تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۴۴۰۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شفیعی:
حضرت زهرا(س) الگویی همیشگی برای زن مسلمان است
رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: فرصتی که انقلاب اسلامی برای زنان مسلمان ایجاد کرده این است که زنان بدانند و نشان دهند که با تاسی از سیره حضرت زهرا(س) می توان در محیط های جمعی و کاری همراه با حفظ وقار و عفاف، حضور و مشارکت داشت.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی   با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و روز زن اظهار کرد: حضرت زهرا الگوی مجسم اسلام برای زن مسلمان است اگر بگوییم تمام آنچه که اسلام در ارتباط با شخصیت زن مسلمان خواسته و طراحی کرده در شخصیت حضرت زهرا متبلور است گزاف نگفته ایم.

وی تصریح کرد: جامعیت شخصیت حضرت زهرا(س) به تنهایی و به طور مستقل موضوعی ارجمند و قابل توجه است. اگر به حضرت زهرا(س) در قامت یک زن، در جایگاه یک مادر و در کرسی همسری و در قالب یک دختر نگاه کنیم، شخصیت ایشان در هر کدام از این نقش ها برجسته و تحسین برانگیز است. زمانی هم که به حضرت زهرا(س) از محضر شخصیتی که تمام این زیبایی ها را در کنار هم دارد، نگاه کنیم؛ جامعیت شخصیت ایشان یک حسن مستقل و یک جلوه زیبا است.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: رفتار و عمل حضرت زهرا(س) در خصوص وظایف درون خانه و مسئولیت اجتماعی قابل ملاحظه و قابل مطالعه است. بر این نکته تاکید و پافشاری دارم که نسخه های غربی امروز، زن را از هویت و قابلیت و شایستگی خود خارج می کند و به یک کالای مصرفی و عنصری مادی تنزل می دهد.

شفیعی افزود: اما در شخصیت حضرت زهرا(س) یک بانوی مدیر، دلسوز و مهربان و اهل خانه و منزل و یک مدافعه سروقامت رشید از حریم دین و امامت و ولایت می بینیم و در یک کلام حضرت زهرا(س) الگویی همیشگی برای زن مسلمان است.

وی با تشریح مشارکت اجتماعی زنان مسلمان قبل از انقلاب و پس از انقلاب در ایران گفت: انقلاب اسلامی فرصتی برای حرف های جدید و ارایه سخن های کارآمد و پاسخگو است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه مذهبی به علت فضای آلوده و مسموم آن روزگار و نگرانی نسبت به تبعات و هنجارهای ناشی از حضور زنان و دختران آنها در جامعه، حضور زن را در اجتماع و عرصه های عمومی نمی پذیرفتند.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: انقلاب اسلامی فرصتی جدید ایجاد کرد تا زن مسلمان با حفظ اعتقادات و باورها و مرزهای دینی خود، در جامعه نقش آفرینی کند. این نسخه حضور زن در اجتماع پس از انقلاب برگرفته از سیره حضرت زهرا(س) است. در سیره حضرت زهرا(س) عفاف، حجاب، حیا و وقار را در اوج خود می توان مشاهده کرد و این بانوی بزرگوار در جایی که احساس کند در جامعه وظیفه ای را باید انجام دهد، با حفظ همین خصوصیات آن نقش را انجام می دهد.

شفیعی ادامه داد: حضرت زهرا(س) بهترین پسندیدگی را برای یک زن، استتار و پوشیدگی از نامحرم و عدم ارتباط با نامحرم می دانند اما این موضوع به معنای خانه نشینی و شانه خالی کردن ایشان از زیر بار مسئولیت نیست. ایشان در جایی که در باید در صحنه حضور یابند حاضر می شوند و در عین حال به شدت بر اصول اخلاقی خود پافشاری می کردند.

وی اظهار کرد: فرصت امروز انقلاب اسلامی برای زن مسلمان این است که زن بداند و نشان دهد که می تواند همواره با حفظ وقار، عفاف و حجاب در محیط های جمعی و کاری حضور خود را به نمایش بگذارد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار