تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقرار پل شناور بر روی رودخانه کرخه در شوش
ه منظور سهولت تردد مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور به منطقه عملیاتی در غرب کرخه یک دهانه پل شناور از سوی ارتش بر روی رودخانه کرخه نصب شد.
 با توجه به اینکه عملیات تعریض پل نادری بر روی کرخه به پایان نرسیده ، نصب پل شناور بر روی این رودخانه نقش مهمی در سهولت تردد اهالی بخش فتح المبین شوش و نیز کاروان های راهیان نور برای دیدار از مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه دارد.
فرماندار شوش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بسیج امکانات این شهرستان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی گفت:استقرار پل شناور بر روی رودخانه کرخه با توجه به سفر بیش از 2 میلیون مسافر به مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه به سرعت از سوی ارتش انجام شد.
رضا نجاتی افزود:از آنجا که پل فلزی شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه همواره برای عبور و مرور کاروان های راهیان نور مشکلاتی ایجاد کرده بود ، یک دهانه پل شناور از سوی ارتش بر روی رودخانه کرخه مستقر شد.
فرماندار شوش گفت:باتوجه به تامین اعتبار لازم برای تعریض پل شهید ناجیان و تقارن عملیات اجرایی این طرح با ورود کاروان های راهیان نور امیدواریم عملیات تعریض پل شهید ناجیان پس از تعطیلات نوروزی از سر گرفته شود.
نجاتی گفت:براساس هماهنگی انجام شده پل شناور که در غرب رودخانه کرخه واقع در مسیر یادمان شهدای فتح المبین برپا شده بعد از تعطیلات نوروزی نیز تا اتمام عملیات تعریض و آماده سازی پل شهید ناجیان مستقر خواهد بود.
یادمان شهدای فتح المبین در هشت کیلومتری شمال غربی شوش در غرب کرخه قرار دارد.
با توجه به سفر حدود 2میلیون نفر کاروان راهیان نور به غرب کرخه و منطقه عملیاتی فتح المبین در شوش تسریع در عملیات عریض پل شهید ناجیان ضروری است.
پل شهید ناجیان احداثی بر روی رودخانه کرخه تنها مسیر دسترسی شوش به منطقه غرب کرخه و منطقه عملیاتی فتح المبین است که ارتباط زمینی شهرستان شوش با استان ایلام و نیز دسترسی به مرز مشترک با عراق را برقرار می کند.
تردد ساکنان بیش از 40 روستای بخش فتح المبین شوش از طریق پل شهید ناجیان امکانپذیر می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار