تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۴۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام:
کاشت50هزار اصله نهال در خوزستان
سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی از کاشت 50هزار اصله نهال با استفاده از ظرفیت بسیجیان چهارمحال و بختیاری و زایران سرزمین نور در خوزستان خبر داد.

به   فرمانده تیپ 44 حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حاشیه فعالیت رزمندگان گردان مهندسی رزمی این یگان در خوزستان به خبرنگار ما گفت: ورود ریزگردها به استان های مرزی مانند خوزستان و ایلام و حتی عمق داخلی مرکز کشور به یکی از معظلات اصلی کشور تبدیل شد که در چندماهه اخیر به یک مشکل حاد بدل و در استان خوزستان منجر به قطعی برق، آب و سایر امکانات شهری گردید.

سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی افزود: با بروز این مشکل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد عرصه شد و سپاه استان چهارمحال و بختیاری جزء اولین استانهایی بود که برای این امر اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در منطقه حضور یافته و بخشهایی از استان خوزستان که بعنوان کانون گرد و غبار شناخته شده در بحث کاشت نهال و درخت اقدام کند.

وی، با بیان اینکه نهالکاری در 4هزار هکتار کانون شیوع ریزگردها در استان خوزستان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است، ادامه داد: در همین راستا 250هکتار از منطقه غیزانیه در آزادراه خلیج فارس بین اهواز و بندر امام و ماهشهر، که یکی از مناطق فوق بحرانی مبارزه با ریزگردها شناخته شده،به سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری واگذار گردید.

این مقام مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام را متولی این امردانست و افزود: با توجه به مأموریت تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در منطقه جنوب غرب، سرپرستی این مهم را متقبل شدو با فراهم سازی مقدمات کار و انتقال چندین دستگاه بیل مکانیکی به منطقه و نقشه برداری مهندسین و کارشناسان، عملیات گودبرداری برای کاشت نهال آغاز شده است.

سرهنگ مولایی اظهار کرد: برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و حل مشکلات مردم منطقه و کشور، طی چند روز آینده از ظرفیت بسیجیان نواحی مقاومت و گردانهای امام حسین علیه السلام و بیت المقدس استان چهارمحال و بختیاری و زایران سرزمین نور برای تحقق کامل این مأموریت و کاشت 50هزار اصله نهال در منطقه استفاده خواهد شد.

وی، گفت: نهالهایی متناسب با آب و هوا و شرایط جغرافیایی محل برای کاشت در این منطقه انتخاب شده و تلاش می کنیم در کمتر از 10روز مأموریت با انجام دهیم.

فرمانده تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به نقش اشتغالزایی طرح نهالکاری خوزستان، افزود: تلاش می کنیم برای نگهداری و آبرسانی نهالهای کاشته شده در دو سه سال آینده از همکاری و ظرفیت مردم بومی منطقه استفاده شود./بسیج

:
:
:
آخرین اخبار