تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده نیروی انتظامی دزفول در نشست خبری عنوان کرد:
انهدام ۱۰ باندبزرگ سوداگر مرگ در دزفول
فرمانده نیروی انتظامی دزفول از انهدام ۱۰ باند بزرگ سوداگران مرگ و کاهش آمار سرقت ها با اقدامات پلیسی در این شهرستان در سال ۹۵ خبر داد
فرمانده نیروی انتظامی دزفول از انهدام ۱۰ باند بزرگ سوداگران مرگ و کاهش آمار سرقت ها با اقدامات پلیسی در این شهرستان در سال ۹۵ خبر داد.

سرهنگ علی الهامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع هشدارهای پلیسی آخر سال در محل فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی دزفول همواره مرهون خون شهدا است و به لطف و عظمت همین خون توانسته  امنیت کلی را در سطح شهرستان حاکم کند.

وی افزود: نیروی انتظامی دزفول در سال ۹۵ موفق شد تا با اقدامات به موقع و تلاش های شبانه روزی جرائم خشن را کاملا از بین ببرد و تنها با چندین مورد جرائم به عنف مواجه شدیم که متخلفان این جرائم نیز با اقدامات موثر شناسایی، کشف و دستگیر شدند.

کاهش آمار سرقت ها در سال ۹۵

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دزفول با بیان اینکه در جرائم عمومی نیز در سال ۹۵ موفق به کنترل تمام سرقت ها شدیم، توضیح داد: با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی در سال ۹۵ مانع از افزایش آمار سرقت ها در سطح شهرستان شدیم و به تبع کشفیات و دستگیری های متعددی نیز در این زمینه داشتیم که تاثیر مثبتی بر کنترل و کاهش آمار و افزایش عملکرد داشته است.

سرهنگ الهامی تصریح کرد: همین کاهش جرائم و اقدامات به موقع پلیسی باعث حاکم شدن امنیت روانی در سطح جامعه شهرستان شده و پلیس در همه مکان ها حضور داشته و در کنار مردم است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی دزفول در سال ۹۵ در بحث پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه عملکرد بسیار قوی و خوبی داشته ، افزود: در سالهای گذشته مواردی از جمله سرقت خودرو، موتورسیکلت و سرقت محتویات داخل خودروها از جمله بیشترین جرائم رخ داده در سطح شهرستان بوده اند که خوشبختانه در سال ۹۵ این موارد همگی با کاهش مواجه شده اند ضمن اینکه در بحث سرقت از منازل نیز با هوشیاری پلیس و شهروندان با کاهش خوبی در دزفول مواجه بوده ایم.

فرمانده انتظامی دزفول در ادامه به برخی اقدامات این نهاد در طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در طی مدت اخیر سارقان و مزاحمان اینترنتی متعددی با هوشیاری و دقت پلیس فتای دزفول به دام افتاده اند که لازم است شهروندان در نظر داشته باشند که فضای مجازی یک فضای خصوصی نیست. مردم باید در فضای مجازی از به کاربردن ادبیات نادرست و تهمت و توهین و افترا پرهیز کنند چراکه این موارد از چشم پلیس فتا پوشیده نیست.

سرهنگ الهامی از شناسایی و دستگیری چندین کلاهبردار و مزاحمان نوامیس در فضای مجازی توسط پلیس فتای دزفول خبر داد و گفت: از طریق فضای مجازی همچنین موفق به شناسایی و دستگیری چند باند توزیع مواد محترقه پیش از مراسم چهارشنبه سوری شدیم.

وی همچنین با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند حرفه ای سرقت تلفن همراه با اقدامات پلیسی کلانتری ۱۱ دزفول اشاره کرد و افزود: تمامی افراد این باند شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند ضمن اینکه اموال سرقت شده نیز به مالکان عودت داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی دزفول در ادامه عنوان کرد: طی مدت گذشته با بررسی های به عمل آمده با یک کودک کمتر از ۱۰ ساله مواجه شدیم که اقدام به شکستن شیشه خودروها و سرقت محتویات داخل آنها می کرد، در بازجویی های به عمل آمده متوجه شدیم این کودک قربانی اعتیاد پدر زندانی خود و فرزند طلاق است که توسط عمه خود نگهداری شده و مشکلات رخ داده موجب لکنت زبان و تبدیل وی به فردی هنجار شکن شده است که این موضوع اهمیت تربیت و مسائل خانوادگی را در تعیین نقش فرد در جامعه نشان می دهد.

سرهنگ الهامی با بیان اینکه در سال ۹۵ موفق به شناسایی و انهدام بیش از ۱۰ باند بزرگ  خرید و فروش مواد مخدر در سطح شهرستان شده ایم، افزود : هرچند نیروی انتظامی دزفول روزانه بین ۸ تا ۱۰ مورد عملیات شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان خرد موادمخدر را با همکاری و تبادل افکار و اطلاعات بسیج و اداره اطلاعات انجام می دهد. ضمن اینکه طرح جمع آوری معتادان خیابانی با همکاری اداره بهزیستی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تمامی جرائم خاص و به عنف در سال ۹۵ شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده  اند، عنوان کرد: طی مدت اخیر یک باند سه نفره که مرتکب سرقت از یک پیرزن و پیرمرد در یکی از شهرک های اطراف دزفول شده بودند را در کمتر از ۷۲ ساعت پس از وقوع جرم شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی دزفول همچنین اظهار کرد: در هشت ماه گذشته ما با فرد قاتل و شروری درسطح شهرستان مواجه بودیم که علاوه بر قاتل بودن، اقدام به تیراندازی و توزیع مواد مخدر نیز می کرد. خوشبختانه با تبادل اطلاعات بین اداره آگاهی، بسیج و اداره اطلاعات فرد مذکور مورد رصد قرار گرفت و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی موفق به دستگیری این فرد دقیقا پیش از انجام یک جرم دیگر شدیم که این فرد تاکنون به ۳۰ اتهام خود اعتراف کرده است.

سرهنگ الهامی از شناسایی و دستگیری باند مسلح سارقان خودرو خبر داد و افزود : با همکاری اداره آگاهی شوش در کمتر از یک هفته و ظرف یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری این افراد شدیم که یکی از اعضای این باند در جریان عملیات به ضرب گلوله مجروح شد اما اکنون در اختیار ما است و تاکنون به سه سرقت مسلحانه اعتراف کرده اند.

وی همچنین از شناسایی و انهدام یک باند سرقت خودرو با همکاری اداره آگاهی دزفول و شهرستان همجوار خبر داد و تصریح کرد: با دستگیری این باند نیز ۱۵ خودروی مسروقه کشف شد.

سرهنگ الهامی با اشاره به دستگیری سارقان سیم برق با هشت فقره سرقت و شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به حمل و توزیع چک پول تقلبی می کرد با هفت فقره سابقه کیفری، اضافه کرد: در ایام اخیر با رصد درسطح شهر و به ویژه بازار کیف قاپ های متعددی نیز توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی دزفول همچنین از شناسایی و دستگیری باند حمل کالای قاچاق با ارزش ریالی یک میلیارد ریال در دزفول خبر داد و گفت: اموال و کالاهای قاچاق این باند پس از دستگیری، کشف و ضبط شده و مجرمان به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ الهامی در ادامه به بحث سرقت از منازل اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهروندان دزفولی جواهرات ، سکه ها و اموال گرانبهای خود را به راحتی در منزل و در دسترس سارقان قرار می دهند به گونه ای که در اکثر موارد سارقان منازل در دزفول به دلیل فراوانی صرفا اقدام به سرقت جواهرات و پول می کنند و کاری به دیگر وسایل موجود در منزل ندارند به عنوان مثال طی چندروز گذشته سارقان با ورود به یک منزل اقدام به سرقت ۲۰۰ سکه طلا از یک شهروند شده بودند در حالی که شهروندان باید اینگونه اموال خود را در صندوق امانات موجود در بانک ها به امانت بسپارند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار