تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۴۴۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی کهن شهر ایران برای استقبال از میهمانان نوروزی
شهرستان شوش به دلیل آب و هوای خاص در بهار و دارا بودن دو اثر ثبت جهانی همه ساله در ایام نوروز گردشگران و مسافران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند
آمادگی کهن شهر ایران برای استقبال از میهمانان نوروزیشهرستان شوش به دلیل آب و هوای خاص در بهار و دارا بودن دو اثر ثبت جهانی همه ساله در ایام نوروز گردشگران و مسافران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند.

شهرستان شوش با برخورداری از ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری، تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی آماده استقبال از میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است.

اجرای برنامه های متنوع برای میهمانان نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای مسافران نوروزی و امکان تاریخی و زیارتی شوش برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است.

سعید دیناروند گفت: جشن نوروز توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش به مناسبت تحویل سال و برپایی سفره هفت سین برای مهمانان نوروزی و عموم مردم در باغ موزه شوش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شوش افزود: نخستین اثر ثبت جهانی ایران ( زیگورات، چغازنبیل)، حرم دانیال نبی (ع) و دعبل خزاعی، قلعه تاریخی شوش، موزه شوش، موزه هفت تپه، شهر شاهی، شهر صنعتگران، کاخ آپادانا، کاخ اردشیر دوم(شهرشاهی) و سه رودخانه شاوور، دز و کرخه همچنین مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه در از جاذبه های دیدنی این شهرستان هستند.

وی دامه داد: از جمله اقدامات انجام شده برای سفر گردشگران به شهرستان شوش را نورپردازی اماکن تاریخی، هرس درختان، گلکاری محوطه باغ موزه و محوطه های تاریخی شوش عنوان کرد.

گل کاری و نور افشانی سطح شهر

سخنگوی شورای شهرشوش اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر شوش برای استقبال هر چه بهتر از میهمانان نوروزی کلیه تمهیدات لازم را با همه امکانات موجود در نظر گرفته است.

سیدحکیم موسوی گفت: سه کمپ نوروزی در سه نقطه مختلف از سطح شهر شوش برپا شده است و تجهیزات کامل مسافران و میهمانان نوروزی در این کمپ‌ها نصب شده است.

سخنگوی شورای شهر شوش بیان کرد: هماهنگی‌های لازم نیز با نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت محل برپایی چادرهای مهمانان انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار کانکس‌های راهنمایی مهمانان نوروز با عنوان "از من بپرس" افزود: این کانکس‌ها برای پاسخگویی به میهمانان نوروزی شوش برپا شده و در ورودی‌ها شهر شوش، میدان‌ها و مناطق مختلف شهر مستقر خواهد شد.

موسوی افزود: ساماندهی و افزایش 24 سرویس بهداشتی سیار در پارکها و میادین شهر شوش، خط کشی و رنگ آمیزی جداول سطح شهر، نصب ست‌های بازی کودکان و ست‌های ورزشی در پارک های مناطق مختلف سطح شهر شوش از جمله اقدامات اخیر شهرداری شوش جهت رفاه حال مسافران و میهمانان نوروزی است.

وی گفت: 10 هزار گلدان فصلی در سطح شهر کاشته شد و برای آذین بندی و نور افشانی 5 هزار متر ریسه نورافشانی اضافه شده است.

موسوی بیان کرد: نقاطی از شهر جهت پارکینگ خودروهای میهمانان نوروزی  و استقرار دستفروشان جانمایی شده که گره ترافیکی مرکز شهر و نقاط گردشگری شوش را روان خواهد کرد.

فعال بودن مراکز بهداشتی در شوش

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش گفت: چهار مرکز بهداشت درمانی بین راهی، شهرک بهرام، آهودشت، سیدعباس، شهرحر در ایام نوروز جهت رفاه حال مسافران نوروزی فعال هستند.

محسن حاذقی ادامه داد: 3 مرکز الوان، شاوور و فتح المبین در ایام نوروز جهت خدمت‌رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی فعالیت شبانه روزی خواهند داشت.

رئیس شبکه بهداشت شوش تصریح کرد: شهروندان و میهمانان نوروزی می‌توانند جهت خدمات دندانپزشکی صبح ها به مرکز بهداشت شماره یک شهری مراجعه کنند.

 وی بیان کرد: پایگاه بهداشتی یادمان شهدای فتح المبین با حضور تیم بهداشتی به صورت شبانه روزی فعالیت و خدمت رسانی می کنند.

رئیس شبکه بهداشت شوش گفت: 22 تیم بازرسی بهداشت محیط در ایام غیر تعطیل و 4 تیم در ایام تعطیل جهت نظارت بر بهداشت آب و مواد غذایی، اصناف، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و پارکها تشکیل شده است

وی افزود: چادر اطلاع رسانی بهداشتی از ابتدای فروردین به مدت 15 روز درب مرکز بهداشت واقع در جنب میدان معلم برپا خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان شوش بیان کرد: شهروندان محترم و مسافران نوروزی و کاروانهای راهیان نور در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی از جمله عدم رعایت نکات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستورانها و مراکز اقامتی می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 190 به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند تا در اسرع موارد پیگیری شوند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار