تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۴۴۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
۱۷۰۰ تن سیب و پرتقال برای تعطیلات خوزستان تامین شد
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک هزار و ۷۰۰ تن انواع سیب و پرتقال برای توزیع در ایام نوروز برای این استان تامین شد
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک هزار و ۷۰۰ تن انواع سیب و پرتقال برای توزیع در ایام نوروز برای این استان تامین شد.

مسعود احمدی اظهار کرد: تأمین میوه شب عید یک برنامه کشوری بوده که با برنامه ریزی های قبلی استانی و تشکیل جلسات با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هیچ مشکلی در این زمینه پیش نیامد.

وی با اشاره به تامین یک هزار و ۷۰۰ تن میوه برای ایام نوروز افزود: میوه پرتغال را از شمال و جنوب کشور به میزان ۹۵۰ تن از درون کشور تامین کردیم. همچنین سیب مورد نیاز را هم از شمال غرب کشور (استان آذربایجان غربی) به میزان ۷۵۰ تن خریداری کردیم.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: وزارتخانه هم بخشی از پرتغال وارداتی را خریداری کرد؛ هرچند خوشبختانه تولید در کشور خوب و پاسخگو هم بود و مشکلی برای تامین مرکبات نداشتیم ولی سرمازدگی بخشی از پرتغال ها را به ضایعات تبدیل کرد.

احمدی بیان کرد: این احتمال پیش بینی شده بود که شاید با کمبود پرتغال مواجه شویم و برای همین نیز بخش کمی پرتغال وارداتی داشتیم. البته فعلا پرتغال تولید داخل در استان توزیع می شود. به خاطر حمایت از تولید داخل اول همه تولیدات کشاورزان کشور را توزیع و بعد در صورت کسری آن پرتغال های وارداتی را توزیع خواهیم کرد.

وی خبر داد: تاکنون میوه ها به صورت مستمر در ۱۰۰ غرفه توزیع میوه عید خوزستان در حال توزیع است. نظارت لازم هم در سراسر استان انجام می شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه اتحادیه تعاون روستایی مباشر تامین و توزیع است، گفت: خوشبختانه امسال هم میوه به میزان کافی در سردخانه های استان ذخیره شده است.

احمدی عنوان کرد: نزدیک به یک هزار تن میوه در سطح غرفه ها توزیع و مابقی را تا ۱۵ تا ۲۰ فروردین توزیع می کنیم.

وی با اشاره به توزیع یک هزار و ۳۰۰ تن مرغ منجمد در استان گفت: قیمت فروش عمده مرغ پنج هزار و ۵۰۰ تومان بود که به پنج هزار و ۳۰۰ تومان کاهش و این محصول هم اکنون با قیمت پنج هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده به فروش می رسد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: از اول اسفند شروع به توزیع مرغ کردیم که حتی در ایام تعطیلات نیز در شرکت پشتیبانی به صورت کشیک حضور و با بانک کشاورزی رایزنی شد تا در ایام تعطیلات کشیک داشته باشند که برای خریداران مرغ مشکلی پیش نیاید.

احمدی در ارتباط با توزیع برنج گفت: برنج هندی با قیمت سه هزار و ۵۰۰ در انبار و سه هزار و ۸۰۰ برای مصرف کننده توزیع شد. همچنین برنج سفید اروگوئه با قیمت دو هزار و ۴۰۰ تومان در انبار و دو هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده توزیع شد.

وی با اشاره به وجود برنج به میزان کافی در استان ادامه داد: تاکنون برای توزیع حدود یک هزار و ۸۰۰ تن برنج هندی و یک هزار و ۵۰۰ تن هم برنج سفید اروگوئه حواله صادر و آنها را در استان توزیع کردیم.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ارتباط با توزیع شکر گفت: شکر به صورت فله و بسته بندی شده به صورت مداوم در فروشگاه های مختلف استان وجود داشته ولی با این حال بالغ بر ۳۰۰ تن در این ایام بین فروشگاه ها توزیع کردیم.

احمدی در پایان با اشاره به وجود شکر به اندازه کافی در سطح استان یادآور شد: شکر را با قیمت دو هزار و ۵۲۰ تومان در انبار و با قیمت دو هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده توزیع کردیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار