تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کل کشور:
خوزستان یکی از استان های ویژه در گردشگری است
ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کل کشور گفت: خوزستان با داشتن ظرفیت های بی شمار یکی از استان های ویژه در گردشگری است
ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کل کشور گفت: خوزستان با داشتن ظرفیت های بی شمار یکی از استان های ویژه در گردشگری است.

محسن رنجبر اظهار کرد: خوزستان جایگاه ویژه ای در گردشگری ایران دارد به خصوص از نظر میراث جهانی که سه مورد از ۲۱ میراث ثبت جهانی شده کشور متعلق به این استان است هر چند که خوزستان در این زمینه ظرفیت خیلی بیشتری دارد.

وی افزود: تلاقی خوزستان با خلیج فارس یکی دیگر از ظرفیت های این استان است که می توان از آن برای توسعه گردشگری دریایی بهره مند شد. خوزستان همچنین به دلیل نزدیکی به عراق می توان گردشگر خارجی را جذب کند.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کل کشور اظهار کرد: در حوزه تاریخی استان خوزستان با تمدن بیش از هفت و هشت هزار ساله ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری به ویژه برای افراد علاقمند به حوزه تاریخ را هم دارد.

رنجبر عنوان کرد: از نظر فرهنگی، خوزستان از قومیت های متعددی در شمال، جنوب، شرق و غرب تشکیل شده و نشان دهنده تنوع فرهنگی بسیار بالای آن است. این تنوع قومیتی بسیار بالا در خوزستان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری فرهنگی است. فکر می کنم با توجه به این ظرفیت ها، خوزستان یکی از استان های ویژه گردشگری محسوب می شود.

وی توضیح داد: در حوزه راهیان نور نیز با توجه به سلحشوری هایی که در هشت سال دوران دفاع مقدس در این استان رخ داده، یادمان های دفاع مقدس ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دفاع مقدس هست که در قالب راهیان نور شکل می گیرد.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کل کشور گفت: استان خوزستان جایگاه خوبی در گردشگری دارد و می تواند بالاتر از این هم باشد.

رنجبر در ارتباط با ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان گفت: به طور کلی در این بازه زمانی که از مکان های مختلف بازدید داشتم معلوم شد که هماهنگی های بسیار خوبی در این حوزه انجام شده بود.

وی عنوان کرد: عمده مسافران نیز از نحوه برخوردها، پذیرایی، اطلاع رسانی ها و میزبانی ستاد استان رضایت داشتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار