تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۴۴۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
اسکان اضطراری 1900 مسافر نوروزی در خوزستان
از آغاز طرح نوروزی، 1100 مسافر نوروزی و 800 زائر یادمان‌ها و مناطق جنگی در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سراسر استان خوزستان اسکان اضطراری یافته‌اند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از آغاز طرح نوروزی، 1100 مسافر نوروزی و 800 زائر یادمان‌ها و مناطق جنگی در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سراسر استان خوزستان اسکان اضطراری یافته‌اند.

دکتر علی خدادادی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی هلال احمر در 25 اسفندماه 95 تا پایان روز گذشته، نیروهای امدادی هلال احمر خوزستان به 30 فقره حوادث جاده‌ای امدادرسانی کردند؛ این حوادث 49 فرد حادثه‌دیده داشته و از این تعداد 43 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت به بیش از 3100 مسافر، خدمات درمانی سرپایی در ایستگاه‌های هلال احمر ارایه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به خدمات هلال احمر به کاروان‌های راهیان نور عنوان کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون، اسکان اضطراری 800 زائر یادمان‌ها و مناطق جنگی توسط هلال احمر انجام شده است. همچنین تاکنون به بیش از 3500 زائر سرزمین‌های جنوب خدمات امدادی سرپایی ارایه شده و 4 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که البته این اسکان اضطراری شامل اسکان اضطراری دو روز اخیر هلال احمر به علت سیلاب و بارش‌های شدید نیست.

خدادادی با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای امدادی هلال احمر در طول ایام تعطیلات نوروزی گفت: از آغاز طرح نوروزی، 1100 مسافر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سراسر استان خوزستان اسکان اضطراری یافته‌اند.

وی با اشاره به طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: این طرح که از 25 اسفندماه 95 توسط اعضا و داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود، تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد یافت. رویکرد طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیشتر متوجه امنیت و سلامت در حوزه‌های بهداشتی و حوادث است و از ابتدای این طرح بیش از یک هزار عضو جوان هلال احمر استان خوزستان مشارکت داشته‌اند و طی مدت اجرای این طرح تاکنون بیش از 65 هزار مسافر از خدمات پست‌های این طرح بهره‌مند شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص خدمات جانبی پست‌های جوان هلال احمر نیز بیان کرد: در این مدت 3 هزار نفر نمازگزار از خیمه‌های نماز، 6 هزار نفر از فضاهای دوستدار کودک و 5 هزار نفر از ایستگاه‌های سلامت این جمعیت استفاده کرده‌اند.

خدادادی گفت: در طول اجرای طرح نوروزی تاکنون بیش از 45 هزار نقشه، 38 هزار بروشور و 34 هزار سایر اقلام فرهنگی توسط جوانان جمعیت هلال احمر در میان مسافران نوروزی توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های سیار امدادی ویژه در جاده‌های سراسر استان خوزستان در جریان طرح نوروزی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: به علت ایجاد ترافیک احتمالی در محورهای مواصلاتی این اکیپ‌های سیار می‌توانند به سرعت به محل حادثه اعزام شوند و به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و مصدومان حوادث بپردازند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار