تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۴۴۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
خوزستان سومین استان در پذیرش میهمانان نوروزی
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اسکان یک میلیون و 700 هزار نفر از مسافران نوروزی در مدارس کشور، گفت: نوروز امسال خوزستان سومین استان از لحاظ پذیرش مسافران نوروزی بوده است
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اسکان یک میلیون و 700 هزار نفر از مسافران نوروزی در مدارس کشور، گفت: نوروز امسال خوزستان سومین استان از لحاظ پذیرش مسافران نوروزی بوده است.

عباس‌علی باقری با اشاره به بازدید شب گذشته خود از ستادهای اسکان در اهواز، هدف از این سفر را دیدار با فعالان آموزش و پرورش و سرکشی به مراکز اسکان استان و ارزیابی وضعیت آن‌ها عنوان و اظهار کرد: همکاران آموزش و پرورش در استان کاملا آماده هستند به‌طوری که با وجود وضعیت جوی و بارندگی روز گذشته میهمانان نوروزی را به‌خوبی پوشش داده و پذیرایی می‌کردند. با پرس‌وجو از مسافران، آن‌ها نیز رضایت خود را ابراز کردند.

وی با بیان اینکه تا پایان سوم فروردین ۵۰۰ هزار خانوار در قالب یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مهمان ستادهای فرهنگیان در سراسر کشور بوده‌اند، گفت: ۲۵ هزار نیروی آموزش و پرورش عوامل اجرایی این طرح بوده‌اند که باید به‌طور ویژه از آن‌ها قدردانی کرد که نوروز خود را رها کرده و در خدمت مسافران قرار دادند؛ مصداق بارز این امر را در خوزستان نیز شاهد هستیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به ستادهای اسکان فرهنگیان در کشور، گفت: آمار اقامت تاکنون بسیار زیاد بوده و استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، خراسان رضوی و هرمزگان به‌ترتیب دارای بیشترین آمار پذیرش میهمانان نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان هستند.

باقری در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۶ خاطرنشان کرد: در بحث مراکز اسکان دائمی و موقت فرهنگیان در حال بررسی برای بهبود کیفیت و ارتقاء سطح خدمات هستیم. در حال حاضر حدود ۳۰۰ مرکز دائمی اسکان در سراسر کشور داریم که در این زمینه شاید بزرگترین دستگاه در کشور باشیم.

وی با اذعان بر اینکه مدرسه جای اسکان نیست اما به دلیل استقبال زیاد مسافران نوروزی و نیاز آنان به محلی برای اقامت، اسکان در مدارس انجام می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم که کیفیت این مراکز را بالا ببریم، این امر امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان در حال تلاش برای بهبود وضعیت هستیم. این بیمه که نیاز فرهنگیان است چند سالی است که وجود دارد اما به دلیل بدهی آموزش و پرورش به شرکت‌های بیمه کیفیت آن کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه اکنون بخش عمده این بدهی‌ها پرداخت شده و امیدواریم با توجه به پرداخت بیشتر بدهی‌ها، خدمات بهتر و مناسب‌تر با کیفیت بالاتری را در سال ۹۶ شاهد باشیم. در خصوص دیگر امور رفاهی مانند مسکن، تسهیلات و وام نیز در حال تلاش برای ارتقاء کیفیت در سال جدید هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار