تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در یک ماهه اول اجرای برنامه سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛
کشف و معدوم سازی 56 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف
کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در یک ماهه اول آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی از بیش از 26 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند
خوزنیوز: صادق مرادی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه سال جاری در استان خوزستان آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 95  ادامه دارد و هدف از اجرای این برنامه، تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با هدف تامین سلامت جامعه در یک ماه آخر سال و ایام نوروز است.
 
وی افزود: از تاریخ اول اسفندماه 95 بازرسان بهداشت محیط در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در قالب 85 اکیپ دو نفره، در طرح بسیج سلامت نوروزی کار نظارت بر مراکز و اماکن حساس تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها، کارگاه های قنادی، شیرینی و آجیل فروشی ها، مراکز بین راهی، پمپ بنزین ها، محل های اسکان کاروان های راهیان نور و.... را بر عهده دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عدم رعایت مسائل بهداشتی سریعا" مداخلات لازم را بعمل خواهند آورد.
 
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در یک ماهه اول آغاز اجرای این طرح، از بیش از 26 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی با استفاده از دستگاههای پرتابل بازدید و بازرسی بعمل آورده که از این تعداد 529 مرکز به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.
 
مسئول اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین 33 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز به دلیل عدم رفع نواقص بهداشتی پلمپ شدند.
 
مرادی اضافه کرد: با بازرسی ها و نظارت دقیق کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در یک ماهه اول اجرای این برنامه، بیش از 56 تن مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم سازی گردید.
 
وی در ادامه به دیگر بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط اشاره کرد و گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی به تعداد 129 مورد، بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی به تعداد 701 مورد، بازرسی از مراکز عرضه قلیان 385 مورد، انجام 22543 مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی، بازرسی از آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی 3899 مورد و توزیع بیش از 40 هزار رسانه آموزشی از دیگر اقدامات یک ماهه اول اجرای برنامه سلامت نوروزی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد.
 
مسئول اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: همچنین علاوه بر پایش شبانگاهی از مراکز حساس، پایش بهداشت مناطق عملیاتی، یادمان های دفاع مقدس و محل اسکان کاروان های راهیان سرزمین نور نیز بصورت ویژه در حال اجرا می باشد.
 
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان در پایان از هم استانی های عزیز و مهمانان محترم نوروزی در خواست نمود تا هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه های تلفنی بهداشت 190 در میان بگذارند تا در اسرع وقت با حضور کارشناسان بهداشت محیط پیگیری و بررسی های لازم صورت گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار