تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۴۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بهزیستی خوزستان:
تنها 7 درصد کودکان زیر سن دبستان به مهدکودک می روند
بر خلاف تفکر عامه مردم، در خوشبینانه ترین حالت تنها 7 درصد کودکان زیر سن دبستان به مهدکودک می روند و بسیاری از خانواده ها موفق به ثبت نام کودکان خود در مهد کودک ها نمی شوند
مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به همکاری این اداره با بیش از یک هزار مهد کودک در سراسر استان گفت: بر خلاف تفکر عامه مردم، در خوشبینانه ترین حالت تنها 7 درصد کودکان زیر سن دبستان به مهدکودک می روند و بسیاری از خانواده ها موفق به ثبت نام کودکان خود در مهد کودک ها نمی شوند.

غلامرضا صدیق راد در آیین تجلیل از سازمان های مردم نهاد همکار با بهزیستی خوزستان در حوزه آسیب های اجتماعی که روز شنبه (6 فروردین ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی سه حوزه توانبخشی، پیشگیری از معلولیت ها و همچنین آسیب های اجتماعی را با حدود 152 وظیفه تعریف شده دنبال می کند و در این سه حوزه فعالیت دارد. خوشبختانه با همکاری بسیار خوبی که در سطح استان خوزستان با موسسات خیریه و تشکل های غیر دولتی صورت گرفته، بیش از 20 درصد از فعالیت های بهزیستی به این موسسات و تشکلات واگذار شده است.

وی تصریح کرد: دفتر امور زنان بی سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان حدود 33 هزار خانوار را تحت پوشش دارد. 83 هزار معلول نیز در دفتر امور معلولین بهزیستی خوزستان پرونده تشکیل داده اند و به نوعی از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند. همچنین 16 هزار خانوار دارای معلول از خدمات مستمری بهزیستی بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به همکاری این اداره با بیش از یک هزار مهد کودک در سراسر استان عنوان کرد: بر خلاف تفکر عامه مردم، در خوشبینانه ترین حالت تنها 7 درصد کودکان زیر سن دبستان به مهدکودک می روند و بسیاری از خانواده ها موفق به ثبت نام کودکان خود در مهد کودک ها نمی شوند.

صدیق راد با اشاره به اجرای طرحی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان و کشور بیان کرد: امید است در سال های آینده شاهد ثمردهی و شکوفایی این حرکت و طرح باشیم.

مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: به علت حجم بالای پرونده ها در بهزیستی ناچار به استفاده از همکاری موسسات خیریه و تشکیل های غیردولتی هستیم. در استان خوزستان حدود 5 هزار پرونده به کلینیک های مددکاری واگذار شده است اما هنوز موفق به تامین اعتبار لازم نشده ایم که البته رقم آن مشخص است.

وی با اشاره به فعالیت بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت گفت: بهزیستی بحث پیشگیری از معلولیت ها را در سه سطح اولیه، ثانویه و ثالثیه دنبال می کند. در سطح اول تلاش می شود تا با فرهنگ سازی، کودک معلول به دنیا نیاید و در صورت تولد کودک معلول، در سطح دوم حتی الامکان بحث های درمانی کودکان معلول را دنبال می کنیم و در صورتی که این امر نتیجه بخش نبود نیز در سطح سوم بحث توانبخشی کودکان معلول پیگیری می شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اجرای طرح های غربالگری نوزادان ناشنوا در سطح استان اظهار کرد: در تمام زایشگاه های خوزستان، همکاران و نیروهای بهزیستی حضور دارند و شنوایی نوزادان تازه متولد شده را معاینه می کنند. در صورت وجود ناشنوایی، برای کودکان زیر سه سال تمام هزینه های کاشت حلزون توسط بهزیستی تامین می شود؛ این طرح به جز در خوزستان در سه استان دیگری کشور هم اجرا می شود. از پیش از انقلاب تا سال 92 کاشت حلزون گوش حدود 150 کودک را در خوزستان انجام دادیم اما با اجرای این طرح از سال 92 تاکنون کاشت حلزون 158 کودک را انجام داده ایم.

صدیق راد با اشاره به فعالیت 194 گروه اجتماع محور در سراسر خوزستان تصریح کرد: راهبردی که برای کودکان کار توسط موسسات غیردولتی دنبال می کنیم این است که ساعاتی را برای کودکی کردن این گونه کودکان مهیا کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار