تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرانفروشی؛ عمده‌ترین تخلف در بازار نوروزی خوزستان
معاون بازرسی و نظارت و سازمان صنعت، تجارت و معدن خوزستان از ادامه طرح‌ نظارتی بازار تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد
معاون بازرسی و نظارت و سازمان صنعت، تجارت و معدن خوزستان از ادامه طرح‌ نظارتی بازار تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

ابوالقاسم کوره چینی اظهار کرد: بازار آرام و هیچگونه مشکل و یا کمبودی در بازار استان وجود ندارد و کشتارگاه‌های ما در حال تولید و کشتار هستند و طبق روال معمول نیز بازرسان سازمان در این ایام در سطح بازار و شهر حضور دارند.

وی افزود: اگر واحدهای صنفی کالایی را با نرخ بیشتر از نرخ قانونی عرضه کنند، برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهیم و آن‌ها را به تعزیرات حکومتی ارجاع خواهیم داد.

کوره چینی تصریح کرد: مرغ منجمد در حال توزیع است و اگر اصناف و فروشگاه‌ها بخواهند در اختیار آن‌ها می‌گذاریم.

وی عنوان کرد: قیمت عمده فروشی هر کیسه برنج دانه بلند 35 هزار تومان و قیمت مصرف کننده 38 هزار تومان است؛ این برنج مرغوب و مناسب است و اکنون در حال عرضه است.
 
کوره چینی تصریح کرد: ما در خصوص مواد غذایی در ایام پایان سال و نوروز هیچگونه مشکلی نداشتیم. همچنین بر بحث میوه هم که توسط تعاون روستایی در حال توزیع است، نظارت داریم.

وی ادامه داد: 80 اکیپ بازرسی در سطح استان داریم و بازرسی‌ها در بازار در حال انجام است. همچنین گشت‌های مشترکی با اداره تعزیرات حکومتی داریم و به محض مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد می‌کنیم.

کوره چینی گفت: اتحادیه نانوایی را مکلف کردیم که صنف خود را در این ایام کنترل کنند و در سطح استان 620 نانوایی کشیک داریم و نانوایی‌ها را موظف کردیم که علاوه بر پخت در ساعات معمولی، یک یا دو ساعت اضافه‌تر پخت کنند.

وی عمده‌ترین تخلفات صنفی در ایام نوروز را گرانفروشی عنوان و خاطرنشان کرد: در این ایام برخی افراد فاقد پروانه کسب، فعالیت می‌کنند که این کار از نظر مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب می‌شود و اتحادیه‌ها به این مساله رسیدگی می‌کنند و در صورت مشاهده، محل صنفی پلمپ و با متخلف برخورد قانونی می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار