تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار فضلی اعلام کرد؛
اعزام راهیان نور به یادمان شهدای هور ممنوع است
یادمان هور به دلیل شرایط نامساعد جوی و عدم امنیت لازم جاده ها، تا اطلاع ثانوی برای تردد راهیان نور ممنوع است
 جانشین ستاد مرکزی راهیان نور گفت: یادمان هور به دلیل شرایط نامساعد جوی و عدم امنیت لازم جاده ها، تا اطلاع ثانوی برای تردد راهیان نور ممنوع است.

 پیش از ظهر امروز جلسه قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با موضوع گزارش راهیان نور با حضور سردار علی فضلی جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار سلیمانی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظاری خوزستان و همچنین مسئولین ستادهای راهیان نور، مسئولین راهیان نور سپاه های استانی و مسئولین کمیته های قرارگاه در اردوگاه شهید حبیب الهی اهواز برگزار شد.

سردار فضلی در این جلسه با اشاره به ممنوعیت اعزام کاروان های راهیان نور به یادمان شهدای هور در ایام نوروز گفت: یادمان هور به دلیل شرایط نامساعد جوی و عدم امنیت لازم جاده ها، تا اطلاع رسانی تعطیل است و کاروان های راهیان نور تا اطلاع ثانوی به این یادمان مشرف نشوند چرا که ایمنی و سلامت زائران در اولویت ماست و در حال حاضر جاده های منتهی به این زیارتگاه امنیت و ایمنی لازم را ندارند.
 
فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج افزود: به محض رفع مشکل جاده های منتهی به یادمان هور، آن را از طریق رسانه ها به عموم مردم ایران اسلامی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه راهیان نور متعلق به همه مردم ایران است، بیان کرد: در جریان خدمات رسانی به زائران راهیان نور، شهروند درجه یک و دو برایمان معنی ندارد و خدمات رسانی به صورت عالی، یکسان و در حد توان صورت می گیرد.

یادمان شهدای هور در ۱۰۰ کیلومتری شهر اهواز و در منطقه آزادگان واقع شده است. این یادمان محل شهادت سرلشکر دلیر اسلام شهید علی هاشمی و همرزمان شهیدش است.

 مساحت این یادمان ۳۰۰ هکتار شامل قرارگاه خاتم چهار، مرکز فرماندهی سپاه ششم امام جعفر صادق(ع)، محل کشف پیکر مطهر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و همرزمانش، اورژانس صحرایی دوران دفاع مقدس و ماکت قایق عاشورا که در عملیات های جزایر مجنون مورد استفاده قرار گرفت، است.

یادمان شهدای هور یکی از محورهای عملیاتی خیبر، بدر و عملیات های آبی - خاکی رزمندگان اسلام در انتهای جاده شهید همت و مقابل جزیره مجنون شمالی عراق قرار دارد. برای بازسازی و ساخت این یادمان هشت میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور هزینه شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار