تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۴۴۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی 17 هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان؛
اطلس علل بازماندگی از تحصیل کودکان خوزستان تهیه می‌شود
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تهیه اطلس علل بازماندگی از تحصیل کودکان در استان خوزستان، طی دو ماه آینده خبر داد
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تهیه اطلس علل بازماندگی از تحصیل کودکان در استان خوزستان، طی دو ماه آینده خبر داد.

روزبه کردونی در اولین جلسه کارگروه بررسی بازماندگی از تحصیل کودکان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حدود هشت هزار و 763 نفر کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان شناسایی شده‌اند که با تشکیل کارگروه قرار است ضمن برقراری ارتباط مستقیم با سرپرستان آن‌ها، علل بازماندگی از تحصیل در 30 شاخص دسته‌بندی و اطلس علل بازماندگی از تحصیل کودکان استان تهیه شود.

وی با اشاره به تسهیل روند بازگشت کودکان به سیستم آموزشی از طریق این اطلس، افزود: بر اساس نتایج این  اطلس که ظرف دو ماه آینده تهیه می‌شود، راهکارهای لازم برای بازگشت جامعه هدف به مدارس و فضاهای آموزشی پیشنهاد خواهد شد.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ویژگی عمده این طلس را بررسی علل بازماندگی از تحصیل بر اساس 30 شاخص دانست و گفت: بر پایه این اطلس با توجه به شرایط هر منطقه و شهرستان راهکارهای لازم برای سال تحصیلی 97 - 96 ارائه می‌شود. ممکن است که علل و عواملی بیش از این 30 عامل هم پیدا شود.

شناسایی 17 هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان

همچنین در این جلسه، محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به تک عاملی نبودن بازماندگی از تحصیل اظهار کرد: حدود 17 هزار بازمانده از تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی شناسایی شده‌اند و عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اقلیمی در بازماندگی این کودکان نقش دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت کودکان است و دستگاه‌های حمایتی ازجمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باید کمک کنند تا کودکان در مدرسه حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: همه دستگاه‌های متولی باید با یک نقشه راه مشخص و تقسیم وظایف در این کار مشارکت کنند. در حال حاضر، اداره‌کل آموزش و پرورش یک قدم بزرگ برای جبران بازماندگی از تحصیل در سال‌های آینده برداشته و با جذب بیش از 100 درصد نوآموزان پیش‌دبستانی باعث شده تا کودکان زودتر وارد فضای آموزش شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار