تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۴۴۲۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مستندهای 'خاک 'و ' شط رنج' آماده نمایش شدند
فیلم‌های کوتاه مستند 'خاک' ساخته مهران شکر و 'شط رنج' به کارگردانی مشترک مهران شکر و راحله جهان‌ فتحی از سینماگران خوزستانی پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شدند
 فیلم‌های کوتاه مستند 'خاک' ساخته مهران شکر و 'شط رنج' به کارگردانی مشترک مهران شکر و راحله جهان‌ فتحی از سینماگران خوزستانی پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شدند.

مستند کوتاه 'خاک' به پدیده ریزگردها در اهواز و خوزستان و تبعات ناشی از آن می‌پردازد که مهران شکر از سال 93 آن را کلید زده است و در پایان سال 95 پس از سه سال، با تدوین و صدا گذاری یونس سبزی در مدت 12 دقیقه آماده نمایش شده است. این فیلم در چهارمین دوره جشنواره تیاب در چابهار در بخش مسابقه پذیرفته شده بود.

مستند 'شط رنج' نیز نگاه کوتاهی به زندگی ساکنان محله گاومیش آباد اهواز دارد که در کنار رودخانه کارون روزگار می گذارنند و به مسایلی از قبیل ورود پساب های آلوده و سایر معضلات محیط زیستی که این رودخانه با آن ها دست و پنجه نرم می کند می‌پردازد. کارگردانی، تولید و تصویر این مستند به طور مشترک توسط مهران شکر و راحله جهان فتحی انجام شده است.

در کارنامه مهران شکر، عکاسی و مدیریت تولید فیلم بلند 'شهرمن' به کارگردانی سیدعلی نیاکان، نماهنگ‌های 'بوی گل' و ' شهد شهادت' ساخته فرامرز گرجیان، عکاسی و تصویربرداری مستند 'اوزی یعنی شاباش' به کارگردانی حسن جوانبخت و عکاسی و تصویربرداری چند فیلم کوتاه به چشم می خورد.

راحله جهان فتحی نیز ساخت فیلم های کوتاه 'تولد'، 'رها'، 'کوچه‌های شهر' و 'بازبازک' (در حال تدوین ) و فعالیت در چند فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان اهواز را در سوابق خود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار