تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شوش تاکید کرد:
لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای حل معضل ریزگردهای خوزستان در سال جدید
نماینده شوش بر لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه جهت حل معضل ریزگردهای خوزستان در سال جدید تاکید کرد
نماینده شوش بر لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه جهت حل معضل ریزگردهای خوزستان در سال جدید تاکید کرد.

سیدراضی نوری اظهار کرد: عدم رهاسازی آب به تالاب‌های خشک‌شده، اختصاص نیافتن حقآبه‌های محیط زیست و عدم ماچ‌پاشی و نهال‌کاری مهم‌ترین دلایل بروز پدیده ریزگردها در استان خوزستان هستند و در سال جدید باید در ادامه اقدامات قبلی، تمهیدات لازم جهت حل این معضل اندیشیده شده و مالچ‌پاشی و نهال‌کاری جدی گرفته شود.

وی افزود: در سال گذشته قدم‌هایی جهت حل معضل ریزگردهای خوزستان برداشته شد که به‌خوبی به آن عمل نکردند و همچنان شاهد تکرار پدیده ریزگردها هستیم. انتظار می‌رود در سال جدید مسئولان و وزارتخانه‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند تا دیگر شاهد تکرار این پدیده نباشیم.

نماینده شوش در مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان می‌توانند با استفاده از مشارکت مردمی و بسیج نیروهای سازندگی و جهاد انقلابی در جهت مهار پدیده ریزگردها اقدام کنند. با همکاری وزارت کشاورزی، مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت بحران، وزارت نیرو، وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مربوطه مشکل ریزگردها حل خواهد شد.

نوری با اشاره به افزایش روند مهاجرت از استان خوزستان در پی بروز پدیده گرد و غبار و مشکلات آن گفت: پدیده ریزگردها همه زیرساخت‌های آب و کشاورزی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است و مسئولان باید عنایت لازم را جهت رفع این معضل داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار