تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش آمار اسکان مهمانان نوروزی در مدارس خوزستان
در ایام نوروز امسال بالغ بر یک میلیون و 41 هزار و 32 نفر مسافر در مدارس خوزستان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد اسکان کاهش یافته است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در ایام نوروز امسال بالغ بر یک میلیون و 41 هزار و 32 نفر مسافر در مدارس خوزستان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد اسکان کاهش یافته است.

محمد تقی زاده چهارشنبه بیان کرد: در ایام نوروز پارسال یک میلیون و 400 هزار مسافر در مدارسی که برای اسکان مهمانان نوروزی در خوزستان تعیین شده بودند اسکان یافتند.

وی گفت: عوامل مختلفی همچون اسکان نیافتن زائران راهیان نور در مدارس، و در نظر گرفتن پایگاه هایی برای آنها در این کاهش موثر بود.در ایام نوروز پارسال مسافران راهیان نور در مدارس نیز اسکان داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: از این تعداد مسافر 89 هزار و 759 خانوار از جامعه فرهنگی و 24 هزار و 113 خانوار غیر فرهنگی بودند.

تقی زاده اظهارکرد:در ایام نوروز امسال 40 ستاد و پایگاه نوروزی در مناطق آموزشی خوزستان مستقر شد و یک هزار و 120 مدرسه با 11 هزار کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی درنظر گرفته شد.

وی افزود: سه هزار نیرو برای خدمات رسانی در این ستادها به مسافران نوروزی در خوزستان فعالیت داشتند و 16 مرکز رفاهی و 9 مرکز درمانی برای رفاه حال مسافران مشغول به کار بود.

تقی زاده ادامه داد: در ایام نوروز امسال در مجموع 25 میلیارد ریال برای تجهیز مدارس به منظور خدمات رسانی به میهمانان نوروزی هزینه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: همچنین امسال برای نخستین بار در کشور نرم افزاری برای اطلاع مسافران نوروزی از پایگاه های خدمات رسانی آموزش و پرورش خوزستان و آشنایی با خوزستان به مسافران ارائه شد.

اسکان مسافران نوروزی از 29 اسفند پارسال تا 12 فروردین جاری ادامه داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار