تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجتی خبر داد:
کاشت بیش از 3 هزار هکتار نهال برای حل مسأله گردوغبار
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حل مسأله گردوغبار خوزستان بیش از 3 هزار هکتار نهال کاشته شده است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حل مسأله گردوغبار خوزستان بیش از 3 هزار هکتار نهال کاشته شده است.

محمود حجتی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تنظیم بازار شب عید، اظهار کرد: ممکن است در بازار آزاد هر اتفاقی بیفتد. اما آنچه به دولت و تنظیم بازار باز می‌گشت این بود که الحمدلله با تدابیر خوبی که اتخاذ شده بود کالاهای اساسی و  میوه (سیب و پرتقال) به وفور در همه مناطق وجود داشت و هنوز هم به همان قیمت‌ها که تعیین شده بود وجود دارد. درباره مرغ، شکر و برنج نیز وضعیت بسیار مناسبی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای حل مسأله گردوغبارد  خوزستان چیست،‌ یادآور شد: بارها اشاره کرده‌ام که یک منطقه فوق بحرانی بود که در 8 بهمن‌ماه آن ضایعه را ایجاد کرد و حدود 42 هزار هکتار بود.  دو طرح کلی  در نظر بود که یکی از آنها نهال‌کاری بود و متجاوز از 3 هزار هکتار نهال‌کاری انجام شد هم مردم، هم شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌های وابسته به دولت و بسیج در این طرح حضور دارند و عملیات را انجام می‌دهند که امیدواریم تا آخر فروردین نهال‌کاری را توسعه دهیم.

حجتی اضافه کرد: طرح میان‌مدت و اصلی که وجود دارد این است که بیش از 400 دستگاه در آنجا بسیج شده‌اند تا بتوانیم از کارون به این مناطق آب بیاوریم تا طرح آبرسانی به نهال‌هایی که غرس می‌شوند را انجام دهیم با این کار در نظر داریم  هم به نهال‌ها آب برسد و هم اگر در جاهایی نیاز است زمین خیس شود این کار صورت گیرد.

وی همچنین درباره اعتبارات این طرح‌ها گفت: سال گذشته دولت 30 میلیارد تومان در اختیار ما قرار داد. الحمدلله امسال هم در بودجه پیش‌بینی شده و سازوکار آن هم به انحای مختلف در نظر گرفته شده است تا با برنامه‌ای که دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنامه ارائه می‌دهند منابع در اختیار قرار گیرد. قطعاً این کاریک برنامه بلندمدت است و ان‌شاءالله امیدواریم تا آخر ادامه پیدا کند تا نگرانی درباره گردوغباری که منشأ آن داخلی بوده برطرف شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
خسته نباشین.عالیه.بیابانهای اطراف ماهشهر هم درختکاری کنیدلطفا
:
:
:
آخرین اخبار