تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۴۴۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دریافت نخستین جایزه سینمای ایران در سال جدید توسط یک فیلمساز خوزستانی
جایزه ویژه هیات داوران دهمین جشنواره بین‎المللی ملینیوم بلژیک به محمود رحمانی فیلمساز مستقل ایرانی رسید
جایزه ویژه هیات داوران دهمین جشنواره بین‎المللی ملینیوم بلژیک به محمود رحمانی فیلمساز مستقل ایرانی رسید.

در دهمین دوره جشنواره فیلم ملینیوم بلژیک که پنج‎شنبه ( 17 فروردین‎ماه) در شهر بروکسل به کار خود پایان داد، محمود رحمانی فیلمساز خوزستانی موفق شد با فیلم مسافران جایزه ویژه هیات داوران این رویداد را از آن خود کند.

فیلم مستند سینمایی مسافران با زمان 87 دقیقه، فیلمی تجربی است که در یک اتومبیل فیلمبرداری شده است؛ در این فیلم تجربی که عنصر فیلمبردار از این فیلم حذف شده به مسافرانی پرداخته می‎شود که در یک ساختار محدود مکانی درباره بیم‎ها، امیدها و آرزوهای‎شان بی‎واسطه برای کارگردان راننده حرف می‎زنند.

در مراسم افتتاحیه فیلم مسافران که درسالن سینمای بزرگ شهر اکتورز استدیو به نمایش درآمد، "زلاتینا رسوا" دبیر جشنواره خود پیش از فیلم درباره فیلم مسافران و دیگر آثار این فیلمساز مستقل چند دقیقه‎ای با مخاطبان صحبت کرد. وی مسافران را پس از «ملف گند» دیگر فیلم محمود رحمانی که در کنار «مادرم بلوط» که در سال‎های گذشته در کشور بلژیک به نمایش درآمده بودند هیجان انگیز توصیف کرد و معتقد بود شباهت نداشتن فیلم‎های محمود به همدیگر باعث شده است که همیشه منتظر فیلم‎های جدید با ساختارهای تازه از او باشیم.
دبیر جشنواره ملینیوم اظهار امیدواری کرد بتواند در سال آینده مروری بر آثار این فیلمساز ایرانی را در دوره بعدی جشنواره بگنجاند.
به گزارش ایسنا، پخش بین‎المللی فیلم مسافران بر عهده شرکت فرانسوی نوری پیکچرز می‎باشد. در عنوان جایزه جشنواره ملینیوم به فیلم مسافران این‎گونه بیان شده است:

«بيش از چند سال است كه جشنواره ميلينيوم برترين و متفاوت‎ترين آثار مستند جهان را نمايش می‎دهد که در این دوره از جشنواره بين‎المللی ملینیوم و از بين ٧٥ فيلم ملی و بين‎المللی كه در بخش رقابتی حضور داشتند، جایزه ویژه هیات داوران و نشان جشنواره را متعلق به مسافران ، که  يادآور فيلمساز خلاق و مستقل این دوره از جشنواره ميلينيوم شده است را به كارگردان فیلم مسافران محمود رحمانی اهدا نماید.»

فیلم مسافران پنجمین ساخته محمود رحمانی پس از فیلم‎های مستند نفت سفید، مدار صفر درجه، ملف گند (بلندترین پلان سکانس  تاریخ سینمای مستند ایران) و مادرم بلوط می‎باشد.

سایر عوامل این فیلم نیز عبارتند از: فرید دغاغله (تدوین)، بهشاد مطیعی (صدابردار)، آرش اسحاقی (صداگذار)، بلال طاهری و هادی خواجوی ( دستیاران کارگردان)، کتایون شهابی و محمود رحمانی ( تهیه‎کنندگان).
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار