تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۴۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس انجمن ورزش‌های هوایی استان:
هیچ باشگاهی در خوزستان مجوز فعالیت در رشته‌‌های پاراگلایدر و پاراموتور را ندارد
در حال حاضر هیچ باشگاهی در استان مجوز فعالیت در رشته‌‌های پاراگلایدر و پاراموتور را ندارد
رییس انجمن ورزش‌های هوایی خوزستان گفت:‌ در حال حاضر هیچ باشگاهی در استان مجوز فعالیت در رشته‌‌های پاراگلایدر و پاراموتور را ندارد.

قدرت‌الله نیکخواه در خصوص وضعیت رشته‌‌های پاراگلایدر و پاراموتور در استان، اظهار کرد: ‌رشته پاراگلایدر جزو رشته‌های نسبتا جوان استان است و فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1386 آغاز کرد و اولین دوره آموزشی آن نیز در سال 87 در شهرستان رامهرمز برگزار شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 200 خلبان پاراگلایدر و پاراموتور در استان مشغول به فعالیت هستند. همچنین شهرستان‌های اهواز، بهبهان، رامهرمز، ماهشهر، باغملک، شوشتر، دزفول و گتوند شهرستان‌های فعال استان در این رشته‌ها هستند.

رییس انجمن ورزش‌های هوایی خوزستان با بیان این‌که رشته پاراموتور نسبت به پاراگلایدر جوان‌تر است، گفت:‌ در حال حاضر تنها مربی رشته پاراموتور استان آقای مسعود حیاتی از شهرستان ماهشهر است و باید بگویم باتوجه به این‌که تجهیزات این رشته نسبت به پاراگلایدر گران‌تر است، تعداد نفرات کمتری به آن می‌پردازند و 10 درصد از افراد مشغول به فعالیت، در رشته پاراموتور هستند.

وی عنوان کرد: این رشته‌ها دارای هیجان و پرانرژی برای نسل جوان هستند و ما کارمان را زیر نظر هیات انجمن‌های ورزشی استان انجام می‌دهیم. همچنین شهرستان‌های گتوند، لالی، باغملک، بهبهان، رامهرمز و دزفول، سایت‌های رسمی و مطرح استان برای فعالیت در این رشته‌‌ها هستند.

نیکخواه خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر تنها مرجع رسمی فعالیت ورزش‌های هوایی استان، کمیته ورزش‌های هوایی است و در حال حاضر نیز هیچ باشگاهی در استان مجوز فعالیت ندارد، آن هم به دلیل این‌که در شش سال اخیر صدور مجوز باشگاه‌داری به حالت تعلیق درآمده است و در آینده نزدیک با نهایی شدن تدوین آیین‌نامه تاسیس باشگاه‌های هوایی در کشور، تاسیس باشگاه از سر گرفته می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط خاص و ویژه استان، پرواز ممنوع است مگر با مجوز کمیته ورزش‌های هوایی که این مجوز هم پس از هماهنگی با منطقه جنوب غرب کشور، صادر می‌شود. متاسفانه برخی از خلبان‌ها بدون هماهنگی با این کمیته و مراجع ذیربط، مبادرت به انجام پرواز در مناطق مختلف می‌کنند که باعث ایجاد مشکلاتی برای خود و استان می‌شود.

رییس انجمن ورزش‌های هوایی خوزستان افزود:‌ به هر حال در صورت بروز هر گونه مشکل و حادثه، این کمیته هیچ گونه مسوولیتی نخواهد داشت، چرا که ما اطلاع‌رسانی رسمی را از طریق کانال‌های ارتباطی هیات انجمن‌های ورزشی و همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، به ادارات ورزش و جوانان شهرستانی داشته‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار