تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۴۴۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
خوزستان رتبه اول خشکسالی در کشور را دارد
استان خوزستان به لحاظ خشکسالی استان اول کشور است به طوری که میزان خشکسالی خوزستان خیلی بدتر از استان یزد است
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: استان خوزستان به لحاظ خشکسالی استان اول کشور است به طوری که میزان خشکسالی خوزستان خیلی بدتر از استان یزد است.

کوروش بهادری، صبح امروز در نشست شورای کشاورزی خوزستان که در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد اظهار کرد: در بررسی ایستگاه‌های هواشناسی خوزستان از ابتدای سال جاری تا 14 فروردین نشان می‌دهد میزان بارش در تمام ایستگاه‌ها منفی است ومیزان بارش تنها در شهرستان گتوند9درصد بالای نرمال بوده است.

وی افزود: بارندگی تا تاریخ 14 فروردین سال جاری به جز ایستگاه مسجد سلیمان، بقیه ایستگاه‌ها بارش آنها مناسب  بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با مقایسه میزان بارش باران طی سال گذشته و سال جاری توضیح داد: در سال جاری میزان بارندگی8/196  میلیمتربود این در حالی است که در سال زراعی گذشته 305میلیمتر و در بلند مدت 7/311 میلیمتر بود.

بهادری گفت: در سال جاری تنها 63 درصد بارندگی داشتیم که با این میزان در مقایسه با سال گذشته در مدت مشابه بیش از 30درصد کاهش بارندگی داشتیم.

وی متذکر شد: استان خوزستان به لحاظ خشکسالی استان اول کشور است به طوری که میزان خشکسالی خوزستان خیلی بدتر از استان یزد است.

بهادری با بیان اینکه بخش زیادی از استان دچار خشکسالی متوسط و ضعیف است توضیح داد: در ماه اسفند که فصل پر بارشی است حتی شمال خوزستان شامل دزفول و ایذه نیز دچار خشکسالی شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری قبل از موعد مورد انتظار الگوهای آب و هوای گرم و تابستانه در خوزستان و نیمه غربی کشور مستقر شد.

بهادری با اشاره به گرم شدن هوا در استان توضیح داد: با توجه به وجود،  پدیده اینوژن در بخش‌های صنعتی استان به صورت روزانه میزان آلایندگی در سطح شهر اهواز رصد می‌شود.

وی از استاندار ح.زستان درخواست کرد: فعالیت برخی از کارخانه‌ها و واحد های صنعتی در ساعت خاصی آغاز شود تا میزان آلایندگی‌ها در سطح شهر کاهش پیدا کند.

مدیر هواشناسی خوزستان در پایان با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت نیز بارندگی‌های قابل ملاحظه نخواهیم داشت عنوان کرد: با پایین آمدن میزان بارندگی انتظار می رود بر همین اساس و با توجه به میزان بارندگی که داشتیم سیاست گذاری کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار