تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۴۴۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست خبری:
با جابجایی و حذف مدیران برای رفع مشکلات مخالفم
خیلی‌ها تصور می‌کنند با جابجایی چند مدیر و حذف چند کارشناس در آموزش و پرورش تمام مشکلات قابل حل است، اما من این دیدگاه را نمی‌پذیرم و معتقدم آموزش و پرورش باید یک برنامه علمی و کارشناسی برای توسعه داشته باشد که از سه سال پیش این برنامه آماده و بر مبنای 20 شاخص تدوین شد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دو دیدگاه حاکم در سطح آموزش و پرورش کشور و استان، گفت: خیلی‌ها تصور می‌کنند با جابجایی چند مدیر و حذف چند کارشناس در آموزش و پرورش تمام مشکلات قابل حل است، اما من این دیدگاه را نمی‌پذیرم و معتقدم آموزش و پرورش باید یک برنامه علمی و کارشناسی برای توسعه داشته باشد که از سه سال پیش این برنامه آماده و بر مبنای 20 شاخص تدوین شد.

محمد تقی‌زاده در نشست خبری که امروز، (یک‌شنبه، 20 فروردین‌ماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: کلیدواژه امروز ما، دانش‌آموز است که باید بر اساس یک هویت دینی و ملی بخوبی تربیت شود. همواره اعلام کرده‌ام که بارانداز نهایی آموزش و پرورش در خانه کنکور نیست، بلکه در همان هویت دینی، ملی، فرهنگی و اجتماعی ما است.

وی با بیان اینکه آیا می‌توانیم دانش‌آموزی را تربیت کنیم که این مملکت را در مسیر توسعه قرار دهد، گفت: هدف نهایی آموزش و پرورش، کسب این هویت ملی و اولویت اول ما کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی است. کنکور نیز به عنوان یک اولویت است، اما اولویت اساسی و اول نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: باید حس اعتمادبه‌نفس اساسی در بین بچه‌ها افزایش یابد تا کرسی‌های قابل توجهی در دانشگاه کسب کنند و این شاخص در سطح ملی ارتقا یابد. از تمام دست‌اندرکاران، خانواده‌ها و دانش‌آموزانی که در این مسیر آموزش و پرورش را کمک کردند، به‌ویژه از استانداری خوزستان قدردانی می‌کنم.

تقی‌زاده با اشاره به اقداماتی که در این راستا انجام شده است، عنوان کرد: اولین اقدامی که سال گذشته صورت گرفت، تدوین برنامه توسعه و ارتقاء رتبه استان در کنکور بود. دو دیدگاه در آموزش و پرورش در سطح استان و ملی حاکم است؛ اول اینکه آموزش و پرورش باید یک برنامه علمی و کارشناسی داشته باشد و بر مبنای آن فعالیت‌های خود را دنبال کند که این، نگاه خوبی است اما متأسفانه ضعیف است و چه در خود آموزش و پرورش یا خارج از آن، این نگاه طرفداران زیادی ندارد.

وی ادامه داد: دیدگاه دوم این است که خیلی‌ها تصور می‌کنند با جابجایی چند مدیر و حذف چند کارشناس در آموزش و پرورش تمام مشکلات قابل حل است، اما من این دیدگاه را نمی‌پذیرم. من معتقدم آموزش و پرورش باید یک برنامه علمی و کارشناسی برای توسعه داشته باشد که از سه سال پیش این برنامه آماده و بر مبنای 20 شاخص تدوین شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار