تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۶۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:
کمترین میزان بارندگی کشور در خوزستان ثبت شد
میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری از تمامی استان های کشور کمتر است و از نظر میزان کاهش بارش در مقام اول قرار داریم
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری از تمامی استان های کشور کمتر است و از نظر میزان کاهش بارش در مقام اول قرار داریم.

کوروش بهادری یکشنبه اظهار کرد: میزان بارندگی خوزستان حتی از یزد و کهگیلویه وبویر احمد نیز کمتر بوده و گزارش های ثبت شده کسری بارش را 36.8 اعلام کرده است.

وی افزود: میزان بارندگی کل استان در سال زراعی جاری تاکنون، 196.8 میلی متر، میانگین بلندمدت استان 311.7 میلی مترو مدت مشابه سال زراعی 95-94، 305 میلی متر گزارش شده که بر این اساس میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته 115 میلی متر کاهش داشته است.

بهادری ادامه داد: بنابراین بارش نسبت به میانگین بلند مدت 64 درصد محقق شده و نسبت به یک سال کامل زراعی 57 درصد بارش دریافت کردیم .

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از نظر پهنه بندی خشکسالی با استفاده از شاخص SPI کل استان در خشکسالی قرار دارد که در برخی نقاط استان مانند غربی و جنوب شرق شدید و در بقیه نقاط متوسط است.

وی بیان کرد: بنابراین الگوهای تابستانه در خوزستان زودتر مستقر شده و روند افزایش دما تا اواسط هفته ادامه دارد.

بهادری اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 35 و ایذه با هشت درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 34 و 16 درجه سانتیگراد در نوسان است.

وارونگی دما یا وارونگی گرمایی به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد و در شهرهای بزرگ وارونگی دما معمولاً باعث آلودگی هوا می‌شود.

بهادری اضافه کرد: در این هفته جو پایداری براستان حاکم است و فردا(دوشنبه) در برخی نقاط احتمال افزایش ابر و همچنین وارونگی هوا پیش بینی می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیرضا عبادی
|
GERMANY
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
3
میگم خوب گزارشی داده کمترین میزان بارش در خوزستان!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باعث این گرد و خاک شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!حتما به دستور خانم ابتکار این گزارش رو نوشته
بنده ی خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
وقتی تالابها خشک میشوند، نتیجه ش میشه این!!!
:
:
:
آخرین اخبار