تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۴۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در قالب تفاهم‌نامه مشترک؛
برنامه‌های آموزشی جبرانی از سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی جبرانی و تقویتی برای دانش‌آموزان از صداوسیمای مرکز استان در قالب تفاهم‌نامه مشترک دوجانبه خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی جبرانی و تقویتی برای دانش‌آموزان از صداوسیمای مرکز استان در قالب تفاهم‌نامه مشترک دوجانبه خبر داد.

محمد تقی‌زاده با اشاره به نشست مشترک آموزش و پرورش با صداوسیمای مرکز استان، اظهار کرد: صداوسیما برای رفع چالش‌های ناشی از شرایط اقلیمی و جغرافیایی، تاکنون آموزش و پرورش خوزستان را مورد حمایت قرار داده است. در این نشست نیز چهار مساله اصلی شامل آمادگی برای کنکور 96، امتحانات نهایی سال سوم متوسطه، برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی و بحث هدایت تحصیلی مورد بحث قرار گرفت و تمهیدات ویژه‌ای از سوی صداوسیما برای کمک به آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

محمد تقی‌زاده درباره مفاد فرهنگی و آموزشی این تفاهم‌نامه، گفت: تولید برنامه‌های آموزشی دروس مهم پایه‌های مختلف تحصیلی با حضور معلمان حرفه‌ای و با تجربه در سیمای خوزستان برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی ناشی از تعطیلات ناخواسته و دعوت از مشاوران برای راهنمایی مردم در خصوص هدایت تحصیلی که یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش و دانش‌آموزان پایه دهم تحصیلی است، بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان برگزاری کلاس‌های تقویتی را از راهکارهای عمده در جهت ارتقای سطح دانش علمی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: پدیده ریزگردها و مشکلات ناشی از آن سبب شد که کلاس‌های درس 10 روز به تعطیلی کشانده شود؛ از این رو کلاس‌های جبرانی با تدریس معلمان و دبیران آموزش و پرورش در برنامه‌های صداوسیما گنجانده شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کنکور ادامه داد: کنکور 96 برای همه خانواده‌ها در استان مهم است و صداوسیما یکی از اهرم‌هایی است که می‌تواند با ایجاد فضای روانی مثبت در افکار عمومی، خانواده‌ها و دانش‌آموزان را برای این آزمون مهم یاری کند؛ همچنین، بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش مقرر شد از تمامی امکانات استانی اعم از رسانه‌های محلی به‌ویژه از ظرفیت صداوسیمای مرکز استان در راستای کمک به کنکور استفاده شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار