تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه خبر داد:
توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد خوزستان
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به‌منظور توسعه رشته‌های علوم پزشکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار است منطقه آزاد اروند نیز همکاری لازم را برای تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به‌منظور ساخت بیمارستان آموزشی بین‌المللی برای واگذاری به دانشگاه آزاد خوزستان انجام دهد.

دکتر شهرام لک با اشاره به برگزاری نشستی در خصوص توسعه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار کرد: مسئولان ارشد استان و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از توسعه رشته‌های علوم پزشکی به‌ویژه رشته‌های پزشکی عمومی و رشته‌های   PhD برای مرکز استان حمایت می‌کنند و دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و دیگر واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی در استان به‌دنبال توسعه این رشته‌ها هستند.

وی افزود: بومی‌گزینی دانشجویان و توسعه کمی و کیفی رشته‌های علوم پزشکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه رشته‌های علوم پزشکی در خوزستان است. با تاکید استاندار خوزستان قرار شد که منطقه آزاد اروند همکاری لازم را برای تهیه، تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به منظور ساخت بیمارستان آموزشی بین‌المللی برای واگذاری به دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان انجام دهد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: با توجه به همجواری منطقه آزاد اروند با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشور عراق و با توجه به نیاز منطقه به ارائه خدمات پزشکی، زمینه مناسبی برای جذب توریست‌درمانی فراهم است؛ دانشگاه آزاد اسلامی درصدد است که با جذب دانشجویان خارجی زمینه را برای تحصیل دانشجویان بومی و تامین کادر هیات علمی مورد نیاز استان در این بخش مهیا کند.

لک گفت: برای راه‌اندازی رشته پزشکی عمومی در دانشگاه آزاد خوزستان نیز با تاکید استاندار، به ‌ زودی تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز منعقد خواهد شد تا زمینه همکاری مناسب‌تری برای استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه و امکانات بیمارستانی فراهم شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار