تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارتفاع وارونگی هوا در اهواز در روز دوشنبه299 متر اعلام شد
ارتفاع وارونگی هوای روز دوشنبه در اهواز 299 متر اعلام شد که دید افقی را به سه هزار و 500 متر کاهش داد
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: ارتفاع وارونگی هوای روز دوشنبه در اهواز 299 متر اعلام شد که دید افقی را به سه هزار و 500 متر کاهش داد.

کوروش بهادری دوشنبه اظهار کرد: وارونگی هوا در روز یکشنبه نیز 204 متر گزارش شد که نشان دهنده آلودگی بیشتر هوا بود.

وارونگی دما یا وارونگی گرمایی به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع، دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد؛ در شهرهای بزرگ وارونگی دما معمولا باعث آلودگی هوا می‌شود.

وی در ادامه افزود: آغاجاری، امیدیه و بهبهان، روز دوشنبه شاهد بارش پراکنده غیر قابل اندازه گیری بودند که فقط برای تلطیف هوا مناسب است.

بهادری ادامه داد: دوشنبه شب نیز احتمال بارش های پراکنده در آبادان، خرمشهر و شادگان پیش بینی می شود اما در مجموع جو به نسبت پایداری بر خوزستان حاکم است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه روند افزایش دما همچنان ادامه دارد گفت: در 24 ساعت گذشته هندیجان با 39 و ایذه با 12 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 38 و 16 درجه سانتیگراد در نوسان است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، میزان بارندگی کل خوزستان در سال زراعی جاری تاکنون، 196.8 میلی متر گزارش شده و در نتیجه میزان بارندگی در خوزستان در سال زراعی جاری از تمامی استان های کشور کمتر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار