تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۸۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور:
رتبه خوزستان در حوزه مواد مخدر خوب نیست
رتبه استان خوزستان در حوزه مواد مخدر اصلا خوب نیست و در سال 96 باید این رتبه جبران شود
وزیر کشور با بیان این که در حوزه مبارزه با مواد مخدر سمن‌ها باید به عنوان نهادی مردمی فعال شوند، گفت: بهترین راه برای معتاد نشدن، پیشگیری است و به این منظور باید شرایط فراغت و تفریح را فراهم کنیم.

رتبه خوزستان در حوزه مواد مخدر خوب نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که روز چهارشنبه (23 فروردین ماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان برای ما استان مهمی است و باید تلاش کنیم که جایگاه این استان در حوزه های مختلف به خصوص حوزه های اجتماعی در بالاترین سطح قرار بگیرد.

وی بیان کرد: چهار جلسه در زمینه آسیب‌های اجتماعی با مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان بر اهمیت توجه به این موضوع تاکید فراوان داشتند و پیگیر این موضوع بودند. ایشان تعبیر "کار فوق العاده" را داشتند و فرمودند که کار فوق العاده می‌خواهند. انتظار است که چنین کاری در استان خوزستان نیز انجام شود.

وزیر کشور عنوان کرد: در بحث شیوع‌شناسی که خود استان خوزستان انجام داده است، متاسفانه آمار و ارقام مناسب نیست. این آمار و ارقام در شان مردم خوزستان نیست و همچنین باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که تمام جوانان کشور، فرزندان ما هستند و ما نیز متولی اداره حکومتی کشور هستیم و این جوانان حق دارند که از ما مطالبه کنند و ما مسئول و متعهد هستیم و باید جواب دهیم.

وی افزود: باید به وجدان خود رجوع کنیم که آیا کاری انجام داده‌ایم یا خیر. به هر حال جدا از جلسات، باید به خداوند هم پاسخگو باشیم. آمار و ارقام برای من رضایت‌بخش نیست و توقع من برآورده نشده است. در جلسه صبح امروز نیز که در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استانداری خوزستان برگزار شد، چند نفر غیبت داشتند؛ چه توجیهی برای این کار خود دارند و چرا از مسئولیت فرار می‌کنند؟ از استاندار می‌خواهم هر کسی که دلیل مشخصی برای غیبت خود ندارد، حتما توبیخ شود. باید گزارش‌ها دقیق و حساب شده باشد زیرا ما باید پاسخگو باشیم.

رحمانی فضلی گفت: این موضوع را هم مدنظر داشته باشید که امسال به صورت ماهانه گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان را دریافت می‌کنم و این موضوع باید به صورت مستمر پیگیری شود.

وی عنوان کرد: در خصوص مبارزه با مواد مخدر باید از طریق اجتماعی کردن موضوع، کار کنیم. به این منظور می‌توانیم از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم. به طور مثال آموزش و پرورش باید متولی جامعه خود باشد و تمام معلمان و کسانی که در این حوزه هستند، باید نسبت به دانش‌آموزان احساس مسئولیت داشته باشند. همچنین دستگاه‌های مختلف، دارای بودجه و امکانات هستند و وظیفه ذاتی آن‌ها است که کار را انجام دهند و ستاد مبارزه با مواد مخدر کار هماهنگی، سیاست گذاری، نظارت و پیگیری را دارد.

رحمانی فضلی با بیان این که در حوزه مبارزه با مواد مخدر سمن‌ها باید به عنوان نهادی مردمی فعال شوند، افزود: بهترین راه برای معتاد نشدن، پیشگیری است و به این منظور باید شرایط فراغت و تفریح را فراهم کنیم. در هر صورت باید پیگیری‌ها را به شدت تقویت کنیم، آگاهی بخشی و آموزش دادن به مردم و خانواده‌ها بسیار مهم است و رسانه‌ها در این امر تاثیرگذار هستند.

وزیر کشور با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در کشور گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر و همچنین خرده‌فروشان در 12 استان در دستور کار قرار گرفت که در این طرح، 20 هزار نفر را جمع‌آوری و ساماندهی کردیم. در این طرح، کار درمان هم انجام می‌شود که این برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: کار روانشناختی، تقویت فرهنگ‌پذیری، توانمندسازی و مجموعه کارهای اجتماعی نیز باید برای این قشر در نظر گرفته شود. روابط این افراد در خانواده‌هایشان نیز باید تقویت شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: مقابله با مواد مخدر یک کار تخصصی است و این گونه نیست که مردم وارد شوند؛ این کار وظیفه اصلی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است و قوه قضاییه نیز در این بخش بسیار موثر است. به هر حال دوستان باید بیشتر از این تلاش کنند.

وی عنوان کرد: مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت آب حرکت کرده است و دوستان باید کار اطلاعاتی و نفوذ و پیگیری‌های پنهان را داشته باشند. در دنیا چرخش مالی مواد مخدر بالا است و حتما باید با روش پیچیده و پنهان و کارهای اطلاعاتی با آن‌ها برخورد کرد.

وزیر کشور بیان کرد: در سال گذشته در کشور 17 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم و 706 تن مواد مخدر کشف شد. نیروهای ما در این بخش به خوبی کار می‌کنند، البته جا دارد بیش از این عمل کنیم. پیچیدگی بحث اعتیاد بسیار بالا رفته و به شدت به این پیچیدگی افزوده می‌شود. البته در دو سال اخیر گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: استاندار نباید تعارف داشته باشد، برخی فرمانداران تعداد جلسات لازم را در بحث مقابله با مواد مخدر نداشته‌اند و کوتاهی آن‌ها در این زمینه برای من توجیه‌پذیر نیست. فرمانداری برای من محترم است که وظایف خود را انجام دهد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: رتبه استان خوزستان در حوزه مواد مخدر اصلا خوب نیست و در سال 96 باید این رتبه جبران شود.

وی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان به سه فرماندار نمونه استان پاداش داده شود و همچنین سه فرماندار پایین نیز تذکر کتبی داده شود و در خصوص سایر مسئولان نیز به همین صورت عمل شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
2
اخوی میشه بگی رتبه خوزستان تو چی خوب هست؟هوا؟آب؟اشتغال؟امنیت؟بهداشت و درمان؟و از همه مهمتر آسفالت خیابونا؟در این موارد رتبه اهواز چنده؟
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
چی خوب هست که این یکی خوب نیست داداش جان؟سرتوکردی زیربرف.تازه اون ااوازه اوضاش اینطوره بیا شهرهای دیگه ببین وضعیت چیه.مشکل اینه که همه مسولین یاتوتهرانن یاتلاششون اینه اونجاباشن.خوزستانم مث تبعیدگاهه با این گرماوشرجی وبی امکاناتی
:
:
:
آخرین اخبار