تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۴۴۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کشور:
مترو اهواز در سه سال اخیر کمتر از سه درصد پیشرفت داشته است
معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزرات کشور گفت: متاسفانه در سه سال اخیر این پروژه با حدود کمتر از سه درصد پیشرفت همراه بوده است
معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزرات کشور با بیان اینکه علیرغم وجود منابع مالی، امکان هزینه کردن این منابع در پروژه قطار شهری اهواز فراهم ‌نشد، گفت: متاسفانه در سه سال اخیر این پروژه با حدود کمتر از سه درصد پیشرفت همراه بوده است.

خندان دل روز چهارشنبه (23 فروردین ماه) در حاشیه جلسه با شهرداران و دهیاران خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه جداگانه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار اهواز، پیمانکار و مشاور، پروژه قطارشهری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: چندسالی است که پروژه‌ قطار شهری اهواز را مورد بازدید قرار می دهم، در این زمینه اختلافاتی بین کارفرما و پیمانکار وجود دارد که امیدواریم شرایط حل این اختلافات میان کارفرما و پیمانکار هرچه سریعتر فراهم شود.

خندان دل با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری اهواز برای وزارت کشور، تصریح کرد: حاضر هستیم بلافاصله پس از بر طرف شدن اختلافات میان پیمانکار و کارفرما، منابع ویژه ای از طریق انتشار اوراق مشارکت و یا اولویت دادن تامین واگن‌ها، در اختیار قطار شهری اهواز قرار دهیم.

وی گفت: برای آخرین بار، یک ماه به دو طرف فرصت داده شده تا مشکلات را حل کنند و اگر در یک ماه آینده از این فرصت استفاده نکنند، وارد عمل شده و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد و در این زمینه شرایط احتمال تغییر پیمانکار وجود دارد.

معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه علیرغم وجود منابع مالی، امکان هزینه کردن این منابع در پروژه قطار شهری اهواز فراهم ‌نشد، عنوان کرد: متاسفانه در سه سال اخیر این پروژه با حدود کمتر از سه درصد پیشرفت همراه بوده است، به همین دلیل در جلسه امروز برای آخرین بار به شهرداری و پیمانکار این پروژه اخطار داده شد که باید از این وضعیت عبور و مشکلات خود را هرچه سریع‌تر حل کنند.

وی ادامه داد: اگر در یک ماه آینده این اقدام صورت نپذیرد، موضوع را به شورای عالی فنی کشور منتقل و بر اساس تصمیم این شورا عمل خواهیم کرد. مشکل باید بین کارفرما یعنی شهرداری اهواز و پیمانکار حل شود.

خندان دل با اشاره به اینکه وقتی اوراق مشارکت منتشر می شود، نیمی از آن را دولت و نیمی دیگر را شهرداری پرداخت می کند، اظهار کرد: در سال گذشته اجازه انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به متروی اهواز داده شد و آمادگی خود را برای مبلغ بیشتر نیز اعلام کردیم.

وی گفت: آمادگی دادن هرگونه اولویت به متروی اهواز را داریم. سال گذشته مدیران محلی امیدوار بودند که این اختلاف را برطرف کنند اما در جلسه امروز مشخص شد که پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل نشده است و به همین دلیل برای آخرین بار به پیمانکار و کارفرما فرصت داده شد تا مشکلات را حل کنند.

معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در خصوص حل مشکل پسماند شهرها گفت: در دو سال اخیر برنامه ریزی های زیادی برای پسماند شهرها به ویژه شهرهای ساحلی آغاز شد که امیدواریم امسال این برنامه ریزی ها به نتیجه برسد. به دنبال این هستیم که بتوانیم فرایندهایی را عملیاتی کنیم تا بخش قابل توجهی از این پسماندها به کمپوست تبدیل و کود آن خریداری شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: همچنین می توان در برنامه ریزی های انجام گرفته برای مدیریت پسماند شهرها، با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان تولید برق را فراهم کرد و سپس این برق توسط وزارت نیرو خریداری شود.

خندان دل با بیان اینکه در اجرای این طرح استان های ساحلی در اولویت هستند، تصریح کرد: مصوبات و هماهنگی های لازم برای اجرای این طرح با وزارتخانه‌های مرتبط انجام گرفته است و در آخرین جلسه ای که هفته گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدواریم در سال جاری شاهد نتایج آن باشیم.

وی عنوان کرد: در چارچوب توجه به شهرهای کوچک و متوسط، استان‌های مرزی بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت و در بین استان های مرزی، خوزستان جایگاه بالاتری خواهد داشت.

خندان دل ادامه داد: در سال ۹۶ از جهت حمل و نقل برای بهبود اتوبوسرانی شهرهای پرجمعیت‌تر خوزستان، مانند اهواز کمک خواهد شد. همچنین به آسفالت خیابان های این شهرها از طریق اختصاص قیر رایگان کمک های ویژه ای خواهیم کرد. برای بهبود فضای شهری نیز از طریق تزریق کمک مالی علاوه بر موارد عادی به این شهرها توجه خواهد شد.

معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزرات کشور خاطرنشان کرد: در خصوص گرد و غبار و خدماتی که مد نظر هست، با توجه به اینکه مقابله با این پدیده در  دستور کار دیگر وزارتخانه ها قرار گرفته، در حوزه شهری اصلاح معابر و کارهایی از این قبیل در دستور کار قرار دارد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رییس زاده اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
1
جدا خجالت نمی کشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
12 سال شد 7 کیلومتر مترو را نتونستید افتتحاح کنید.....................
ای خاک.................
:
:
:
آخرین اخبار