تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۴۴۹۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور: توجه به اقتصاد مقاومتی موجب توزیع عادلانه ثروت در کشور می شود
توجه به اقتصاد مقاومتی علاوه بر کاهش انبوع مشکلات گذشته موجب توزیع عادلانه ثروت در کشور و ریشه کنی فقر در مناطق و استان های کمتر برخوردار می شود
وزیرکشور گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی علاوه بر کاهش انبوع مشکلات گذشته موجب توزیع عادلانه ثروت در کشور و ریشه کنی فقر در مناطق و استان های کمتر برخوردار می شود.

وزیر کشور: توجه به اقتصاد مقاومتی موجب توزیع عادلانه ثروت در کشور می شود

عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه در نشست هم اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در شهرستان شادگان افزود: یکی از مولفه ای مهم حمایت و مشارکت مردم در اقتصاد ایجاد امینت پایدار است.

وی اظهار داشت: درجه حمایت و پشتیبانی مردم و مشارکت آنها در امنیت به میزان رضایتمندی مردم و میزان تمایل آنها به کارآمدی نظام و حکومت و دولت است و یکی از موارد مهمی که کارآمدی دولت ها را مشخص می کند مباحث اقتصادی است.

رحمانی فضلی به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی در گفتمان رهبری اشاره کرد و گفت: در اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی همان بس که مقام معظم رهبری چندین سال است که روی آن تاکیدات بسیاری دارند.

وی افزود:رهبری از سال ها قبل اقتصاد، توسعه، عدالت و پیشرفت را به عنوان سال های متمادی نامگذاری، و دو سال هم به صورت مشخص اقتصاد مقاومتی را شعار سال نامگذاری کردند.

رحمانی فضلی گفت: از نظر اعتقادی باتوجه به این مهم که اعتقاد به حکومت دینی داریم باید بتوانیم مطالبات مردم را در چارچوب اعتقادات دینی فراهم کنیم که یکی از نیازهای مردم مسائل اقتصادی است.

وی درجه حمایت، پشتیبانی و مشارکت مردم در امنیت را به میزان رضایتمندی آنها و کارآمدی نظام، حکومت و دولت دانست و بیان داشت: اگر مردم احساس کنند نظام قادر به حل مشکلات بیکاری و اقتصادی آنان نیست نارضایتی، ناکارآمدی و در نهایت ایجاد فاصله بین آنان و نظام ایجاد می شود.

رحمانی فضلی به الگو ها و و مدل های اقتصادی کشور از ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اقتصاد لیبرالی، ژاپنی، کره ای، و سوسیالیستی مورد آزمایش قرار گرفت که هر اقتصادی نیز طرفداران و منتقدان خود خاص خود را داشت هر چند هیچ یک هم موفق نبودند.

وزیر کشور: توجه به اقتصاد مقاومتی موجب توزیع عادلانه ثروت در کشور می شود

وزیر کشور اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و گفت:هیچ کسی تاکنون در حوزه علمی به اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی ایراد نگرفته و هرجا نقدی بوده عاقلانه پاسخ داده شده است.

رحمانی فضلی افزود:برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مشارکت مردم را در حوزه های مختلف محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید موضوع اقتصاد مقاومتی را باور کنند افزود: برای این کار همه اقشار به خصوص رسانه ملی، ائمه جمعه، مطبوعات و دانشگاهیان باید نقش آفرینی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی از انزوا خارج شود گفت:هر چند از ابتدای انقلاب افرادی خواستار انجام همه امور به دست خارجی ها بودند ولی مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی باید درونزا و برونگرا باشد.

رحمانی فضلی گفت: در بحث برونگرایی باید از ظرفیت های دنیا به خصوص بازارهای صادراتی، تکنولوژی پیشرفته ، سرمایه های ارزان قیمت بهره گرفت.

وی گفت: عدالت محوری نیز جزو اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است و اگر آن را کامل اجرا نکنیم اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

وزیر کشور اظهار داشت: متاسفانه برخی از استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان شرایط مناسبی از رشد اقتصادی ندارند و حتی با معضل بیکاری با رشد 22 درصد مواجه اند.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی همه مردم ایران باید از مواهب آن بهره مند شده واز آثار اجرایی آن برخوردار شوند و این وظیفه دولت است که به استان های کم برخوردار و یا استان هائی مثل خوزستان که به واسطه هشت سال دفاع مقدس دچار عقب مانگی های شده است کمک کند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از فعالیت های دانش بیان اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت های ما باید دانش بنیان باشد به طوریکه در لبه علم و تکنولوِژی حرکت کنیم و در غیر این صورت نمی توانیم در بسته بندی، بازاریابی، قیمت و کیفیت مناسب موفق عمل کنیم.

وزیر کشور عصر چهارشنبه برای شرکت در چند نشست وارد استان خوزستان شد و پنجشنبه شب به تهران بازخواهد گشت.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قربان يوسفي درگاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
اقای رئیس جمهور همانطور كه بارها از سال 92 13گفته شد با مذاكره و پذیرش برجام مشكلی از كشور حل نخواهد شد كه هیچ مشكلات جدیدتر و سختری گریبان ما را خواهد گرفت پس باید با توجه به داشته های خودمان پیش برویم وقتی توانستیم به دنیا ثابت كنیم كه بدون نیاز انان میتوانیم كشوری اباد و موفق داشته باشیم ان وقت پیروزیم البته با امكانات موجود داخلی قابل دسترسی است برای ایجاد اشتغال نیاز به كارخانه و سازمان های مربوطه است و برای انها نیاز به تولید كالا و خدمات و برای انها گروه مصرف كننده و برای مصرف نیاز به پول است راه خروج از بحران و فقر و نداری مردم و راه اندازی تولید و بازار و ایجاد پایداری در جامعه.... كنترل و تمركز درامدها و پرداخت یارانه ماهانه پانصد هزار تومان برای هر نفر میباشد ضمن جلوگیری از اختلاس ها پشتیبان مناسبی برای پرداخت یارانه ها خواهد بود در این رابطه هیچگونه نقدینگی و تورم با راهكاری كه ارائه خواهد شد بوجود نخواهد امد این پول ها بدون خروج از كارت ها در بازار هزینه یا جهت بدهی ها پرداخت و بازار و تولید فعال خواهد شد در اجرای این طرح نیازی به تامین بودجه جدید نیست تمامی منابع توسط خود طرح تامین میگردد انجام این كار باعث تقویت بنیه اقتصادی و كشاورزی و صنعتی و بی نیازی مردم از محصولات خارجی و گردش و تقویت تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق و دور زدن تحریم ها و پایه گذاری عملی اقتصاد مقاومتی به شكل مستقیم خواهد شد كه با تضمین به تداوم پرداخت و افزایش سالانه ان به میزان حقوق كاركنان امید به زندگی در مردم و ایجاد انگیزه ازدواج در جوانان و جلوگیری از فاجعه مشابه سوریه و عراق و طلاق و تجاوز و قتل و غارت و فساد و بی بندباری و اعتیاد.... و تحصیل و افزایش جمعیت و تامین مسكن را در بر خواهد داشت و از طرفی انگیزه دفاع از نظام و اسلام در صورت حمله احتمالی یا حركت های تروریستی كه اخیرا به مرحله عملیاتی رسیده یا تحولات اجتماعی كه متاسفانه امروزه به شكل ها ی گوناگون حتی به صورت خودسوزی در جامعه گسترش پیدا كرده را تقویت میكند هزینه های امروز بهتر از نابودی نظام و شیعه در اینده است ما اماده ارائه راهكارهای لازم هستیم جهت اطمینان خاطر شما از توانایی انجام این كار... ما حاضریم طی یك دوره چهار ماهه صنعت خودرو سازی كه 50 درصد تولید و اشتغال كشور را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بر میگیرد از ركود خارج و به رونق قبلی خود برگردانیم و تا 60 در صد الودگی هوای تهران را كاهش دهیم انجام این كار بهتر از تعطیلی تولید خودروهای داخلی و راه اندازی مونتاژ خودروهای چینی در كشور است كه این عمل تنها جیب خودرو سازها را پر میكند و باعث تعطیلی صنایع وابسته و بیكاری وحشت ناك در كشور خواهد شد در طی یك عملیات شش ماهه ریزگردهای خوزستان برای همیشه به كنترل در خواهد امد با تخصیص اعتبار لازم اماده اجرا هستیم این طرح از زمان انتخابات سال 92 بارها برای اكثر مسولین و رسانه ها ارسال گردیده ولی توجه ای به ان نشده واقعا جای تاسف كه در كشور با بی تفاوتی از كنار این مسایل میگذرند و همچنان برای كشور و مردم فاجعه میافرینند 0912...0769
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
ازماکارمندهافقط مالیات گرفته میشه.توزیع عادلانه کجاست.
:
:
:
آخرین اخبار