تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتکاف یکی از نسخه های الهی برای باور متفاوت زندگی کردن است
اعتکاف فرصتی بود برای اینکه بدانید و ببینید می شود متفاوت زندگی کرد، متفاوت بود. ما دلبستگی های مداومی داریم، عادت هایی داریم، به طوری که این قدر با آنها مأنوس شدیم که فکر نمی کنیم می شود به شکل دیگری هم زندگی کرد
 حجت الاسلام و المسلمین شفیعی با بیان اینکه اعتکاف فرصتی بود برای اینکه بدانید و ببینید می شود متفاوت زندگی کرد، متفاوت بود، تصریح کرد:ما دلبستگی ها و عادت های مداومی داریم و این قدر با آنها مأنوس شدیم که فکر نمی کنیم می شود به شکل دیگری هم زندگی کرد و برای اثبات این شدن، نسخه هایی الهی وجود دارد که یکی از آنها اعتکاف است.

مراسم اختتامیه آیین معنوی اعتکاف دانشجویی مسجد امام خمینی( ره) دانشگاه شهید چمران اهواز شامگاه گذشته ۲۳ فروردین با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان برگزار شد.

در این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاﺀ حجت الاسلام و المسلمین شفیعی خطاب به دختران دانشجوی معتکف گفت: کوتاهی فاصله بین افتتاح و اختتام این مراسم یک نشانه و علامتی است برای اینکه بدانیم فرصت ها چه قدر زود از دست می روند و تمام می شوند.

وی اظهار کرد: اعتکاف فرصتی بود برای اینکه بدانید و ببینید می شود متفاوت زندگی کرد، متفاوت بود. ما دلبستگی های مداومی داریم، عادت هایی داریم، به طوری که این قدر با آنها مأنوس شدیم که فکر نمی کنیم می شود به شکل دیگری هم زندگی کرد و هر چه سن انسان بالاتر می رود این عادت هایش بیشتر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی ادامه داد: شاید اگر ماه مبارک رمضان در طول سال نبود، ما فکر نمی کردیم که می شود در طول روز چند ساعتی غذا نخورد، اگر احرام حج نبود فکر نمی کردیم می شود چند روزی در آینه نگاه نکرد، از خود گذشت و خود را ندید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: خداوند متعال فرصت هایی برای باورِ شدن ایجاد می کند و پذیرش این مسأله که می شود. در سالهای جنگ تحمیلی از مهر ۵۹ به بعد شرایط کشور شرایط سختی شد، خیلی چیزها سهمیه بندی شد، خیلی چیزها کم یاب شد، معلوم شد می شود بدون خیلی از این وسایل زندگی کرد.

وی تأکید کرد: می شود متفاوت زندگی کرد و برای اثبات این شدن، نسخه هایی الهی وجود دارد، یکی از آنها ماه مبارکرمضان است، یکی از این فرصت ها شب قدر است، یکی اعتکاف است، یکی حج است. اینها فرصت های خوبی هستند. آیا امکان تداوم این حس و حال وجود دارد؟ شدن این مطلب مثل شدنی است که در اعتکاف تجربه کردید. الان یک تجربه سه روزه در اختیار شما است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی با بیان اینکه می شود تلاش کرد بخشی از این حس و حال را به همراه داشت، افزود: البته بعد از اعتکاف شرایط تفاوت می کند. نمی شود توقع این را داشته باشیم که بعد از اعتکاف همه آنچه در اعتکاف بود، بماند؛ اما می شود توقع داشته باشیم که همه اش از دست نرود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: چه قدر پسندیده و زیباست که هر آن کس که در اعتکاف شرکت کرد، دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری معنویت اعتکاف خود را نگه دارد؛ در حرف زدن، در اظهار نظر کردن، در نقد و ارزیابی کردن، در موافقت و مخالفت کردن، در هواداری یک کاندیدا را کردن و… این حس تداوم پیدا کند.

وی ادامه داد: یعنی اگر اعتکاف امسال مورد اهتمام معتکفین امسال باشد، کلی باید در فضای رقابت های سیاسی ما خودش را نشان بدهد؛ یعنی کسی که در اعتکاف شرکت کرده باید با کسی که در اعتکاف شرکت نکرده متفاوت باشد. اخلاق مداری، انصاف در قضاوت، انصاف در داوری، انصاف در نقد جزﺀ آموزه های اخلاقی هستند. چرا این موهبت های الهی را ارزان از دست بدهیم؟

حجت الاسلام و المسلمین گفت: قطعا اعتکاف عنصر مؤثر به ویژه در حوزه جوانی است. جوانی نعمتی است که خداوند متعال به انسان عنایت می کند و غیر قابل برگشت است. این فرصت را که در اعتکاف آمدید قدر بدانید. دوستی هایی که در اعتکاف ایجاد شد، مغتنم بشمارید، هر چیزی که مبدأش و نقطه شروعش یک اتفاق مبارک باشد، آن ارزشمند است.

وی اظهار کرد: دوستی در اعتکاف را نگه بدارید. دوستی در عمره، در اردوی جهادی را نگه بدارید. هر جا تولد زیبا و پرمعنایی ایجاد شد می تواند استمرار پیدا کند.

حجت الاسلام و السلمین شفیعی در پایان سخنان خود از همه کسانی که بی ادعا در این مراسم خدمت کردند، از اعضای هیئت محبان اهل بیت(ع)، خدمات، همکاران پشتیبانی و مبلغ ها و سایر بانوانی که در طول برگزاری این مراسم همکاری کردند، قدردانی کرد.
:
:
:
آخرین اخبار